کد خبر: 224460
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

در محصولات تویوتا یک اصل حاکم است: کاربردی بودن بر همه چیز برتری دارد. در طراحی کابین اف‌جی کروز هم این اصل حاکم بوده.

در سال 2003 تویوتا اف جی کروز به عنوان یک ماشین مفهومی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی معرفی شد. این SUV سایز متوسط بعد از پاسخ‌های مثبتی که از سوی  مصرف‌کنندگان دریافت کرد، تایید و فرم نهایی آن در ژانویه 2005 در همان نمایشگاه رونمایی شد. اف‌جی کروز در سال 2006 در یکی از کارخانه‌های تویوتا یعنی هینوموتورز در هامورای ژاپن تولید شد و مهندسان تویوتا بسیاری از پایه‌های ساختاری این خودرو را با تویوتا لندکروز پرادو به اشتراک گذاشتند و آن را در زمره تویوتا کروز قرار دادند.

تویوتا اف‌جی کروز معروف به هامر ژاپنی است که به عنوان جنگجوی بیابان تولید و عرضه شد. این خودرو جانشین تویوتا اف‌جی 40  شد که در ایران بسیار محبوب بود و سال‌های متمادی تولید می‌شد. طراحی اف‌جی کروز موتور جلو، توزیع نیروی پیشران، خودروی چهارچرخ محرک بوده است و در آمریکا در سال 2014 فروش آن متوقف شد، هر چند در کشورهایی مثل استرالیا تا 2016 ادامه پیدا کرد. در کشور ژاپن نسخه نهایی آن در سال 2017 عرضه شد و فروش آن تا 31 ژانویه 2018 ادامه یافت. هر چند نسخه‌های مختلفی از تویوتا اف‌جی کروز در کشورهای مختلف عرضه شد اما تمام آنها متعلق به یک نسل از این خودرو هستند و آن در نسل‌های بعدی ادامه پیدا نکرد و متوقف ماند.

در محصولات تویوتا یک اصل حاکم است: کاربردی بودن بر همه چیز برتری دارد. در طراحی کابین اف‌جی کروز هم این اصل حاکم بوده. این خودرو بنابر کاربری‌اش باید بر جاده‌های کوهستانی و سخت فرمانروایی کند و امکاناتش متناسب با این هدف است و از این جهت خودروی کم‌ آپشنی محسوب می‌شود که در جهان مورد قبول واقع شده است. در ساخت اف‌جی کروز بالاترین کیفیت رعایت شده و در کنار فرمان‌پذیری عالی و ترمزهای مطمئن، ترکیب تنومندی ساخته است. این خودرو بنابر ماهیتش به دلیل رانندگی خشک و سیستم تعلیقی سفتی که دارد مناسب برای استفاده در شهر نیست و صندلی‌های راحتی هم برای سرنشینان عقب تعبیه نشده است. موتور به کار رفته برای این خودرو 4 لیتر حجم و شش سیلندر دارد که قادر است260 اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده‌ی پنج سرعته به چهار چرخ وارد می‌شود و با توجه به وزن زیادی که دارد از شتاب و چابکی قابل قبولی بهره‌مند است.

تویوتا اف‌جی کروز در سال 2011 با نمایندگی ایرتویا به این وارد شد و به سرعت هم مورد استقبال گرفت. این خودرو برای کسانی که به طبیعت‌گردی و آفرود علاقه دارند و یا محیط زندگی و کار آنها طبیعت سختی دارد، نام آشنایی است. درواقع توانایی و قابلیت این خودرو برای آفرود استثنایی است و آن را به انتخابی جذاب برای آفرودبازها تبدیل می‌کند.

 البته در این میان تمکن مالی هم مهم است زیرا این خودرو قیمت نسبتاً بالایی دارد. قیمت تویوتا اف‌جی کروز در بازار ایران از حدود 700 میلیون تومان شروع می‌شود و به بالای یک میلیارد و 300 میلیون تومان می‌رسد. به طور مثال اف‌جی کروز 2012، با 91 هزار کیلومتر کارکرد، رنگ قرمز و سالم، در سایت دیوار 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =