کد خبر: 224490
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
Asphalt 9

Asphalt 9 نشان داده که گیم‌لافت همچنان توانایی ساخت بازی‌های خوب را دارد هرچند اثر جدید فرانسوی‌ها عنوان بی‌نقصی نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»، برای علاقه‌مندان به خودرو این روزها نشستن پای کنسول و کامپیوتر برای سرگرمی تا حد زیادی خسته‌کننده شده و گوشی‌های هوشمند اکنون بیش از هر چیز اوقات سرگرمی این افراد را به تصاحب خود درآورده‌اند. استودیو گیم‌لافت با سری آسفالت توانست در نسخه ۸ام بیشترین میزان دانلود را در فروشگاه مجازی پلت‌فرم‌های مختلف ثبت کند. بنابراین این استودیو برای نسخه بعدی راه سختی را پیش‌رو  دارد و به همین خاطر شاهد عرضه سه‌نسخه فرعی طی این سال‌ها بودیم.

کنترل ساده‌تر برای موبایل‌ دوستان

در Asphalt 9: Legends، شما می‌توانید به سبک اکثر بازی‌های ریسینگ موبایل، ماشین را با استفاده از سنسورهای گوشی و چرخاندن آن به طرفین کنترل کنید. همچنین کلیدهایی برای استفاده از قابلیت نیترو یا دریفت‌زدن در بازی تعبیه شده‌اند که بسیار هم در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها راحت است. اما این تنها گزینه موجود برای رانندگی کردن در این بازی نیست و شاهد چند سبک کنترل دیگر از جمله حالت Touch Drive هستیم که مشکل موردبحث ما هم به همین حالت مربوط می‌شود.

در حالت Touch Drive، شما به جای اینکه کنترل فرمان ماشین را در اختیار داشته باشید، بیش‌تر یک نظاره‌گر هستید و ماشین، به صورت خودکار حرکت می‌کند و با رسیدن به پیچ‌ها هم به شکل درستی می‌پیچد و آن را رد می‌کند. در این میان فقط کافی است از کلیدهای دریفت و نیترو استفاده کنید یا زمانی که به چند راهی‌ها می‌رسید، با انتخاب یکی از جهت‌ها باعث شوید ماشین به آن طرف حرکت کند.

آپشن جدیدی که تبدیل به نقطه ضعف شده است

حالت Touch Drive به‌خودی‌خود گزینه بدی نیست و ازقضا باعث می‌شود در شرایطی که امکان کنترل بازی با دو دست را ندارید هم بتوانید Asphalt 9 را تجربه کنید. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که پس از گذشت مدتی و کسب تعداد پرچم مورد نیاز، بخش چندنفره بازی برای شما فعال می‌شود و با این امید که قرار است رقابت‌های جذابی را با سایر بازیکنان داشته باشید، وارد این بخش می‌شوید.

در عین ناباوری، حالت Touch Drive در حالت چندنفره بازی هم در دسترس قرار دارد و این، بدین معنی است که مهارت شما در کنترل ماشین در این بخش تقریبا کم‌ترین اهمیت را دارد و چیزی که باعث می‌شود شما برنده یا بازنده مسابقات چندنفره باشید، صرفا این مورد است که تا چه حد ماشینتان را ارتقا داده‌اید!

جذاب‌ترین نمایش موبایلی خودروها

بخش ارتقای ماشین‌ها و تعویض رنگ آن‌ها، از قسمت‌های جذاب بازی‌های رانندگی است. طراحی منوها بهتر از قبل هستند و در طول مسابقات نیز شاهد رابط کاربری زیباتری هستیم. البته جای‌گذاری دکمه‌ها می‌توانست کمی بهتر باشد. اما جذاب‌ترین نکته اضافه‌شده به این بخش امکان تغیر حالت اسپویلر و دیگر بخش‌های آیرودینامیکی با یک بار لمس کردن صفحه است.

در مورد خودروهای کانورتیبل نیز امکان برداشتن و گذاشتن سقف متحرک در این نما امکان‌پذیر است. درواقع تفاوت مدل‌سازی در این نسخه نسبت‌به آسفالت ۸ کاملا مشهود است و حالا دیدن جزئیات کابین هر خودرو کار چندان سختی نیست.

فقط همین امکان تغییرحالت اسپویلرها برای هر عشق خودرویی جذاب‌ترین امکان موجود است و می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کند و به‌عنوان‌مثال پای تماشای نفس کشیدن بالچه‌های سقفی لامبورگینی آگوستا بنشاند. از دیگر نکات جالب  بازی این است که در جدیدترین به‌روزرسانی آن لامبورگینی هوراکان ایو اسپایدر را به‌طور همزمان با نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است.

نتیجه‌گیری

Asphalt 9 نشان داده که گیم‌لافت همچنان توانایی ساخت بازی‌های خوب را دارد هرچند اثر جدید فرانسوی‌ها عنوان بی‌نقصی نیست. مسیرها کوتاه هستند، سیستم Touch Drive بالانس بازی را در بعضی قسمت‌ها بر هم زده و پرداخت درون برنامه‌ای بد ساخته‌های اخیر گیم‌لافت در اینجا هم دیده می‌شود. باوجوداین Asphalt 9 از آن دسته عناوینی است که ویژگی‌های مثبتش به نقاط ضعفش غلبه می‌کند.

بنابراین ساعت‌ها بدون توجه به مشکلات، ماشین‌ها را در مسیرهای زیبای بازی کنترل می‌کنید و به فکر آزاد کردن اتومبیل‌های جدید مسابقات بیشتری می‌افتید. Asphalt 9 فعلا به‌صورت محدود برای هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید منتشرشده و برای تجربه آن به نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیاز دارید. از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این بازی، علاوه‌بر امکان اجرای آن روی موبایل‌های Android و iOS، قابلیت اجرا روی ویندوز ۱۰ است و می‌توانید از طریق مایکروسافت استور دانلود و نصب کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =