کد خبر: 224558
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
تندر ۹۰

رنو تندر ۹۰ که با نام ۹۰L هم شناخته می‌شود اولین بار در سال ۱۳۸۶ وارد بازار خودرو کشور شد؛ در ابتدا به خاطر ظاهر مورد پسند واقع نشد اما خیلی زود، اعتماد مشتریان را به دست آورد.

رانا بر روی پلتفرم پژو ۲۰۶ صندوق دار ساخته شده است و از پیشرانه، جعبه دنده و تعلیق مشترک با پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند. در این مقاله سعی داریم دو خودروی مطرح در ایران که از نظر پیشرانه، تجهیزات و قیمت بسیار به هم نزدیک هستند؛ رانا LX و تندر۹۰، ۲E را بررسی کنیم. از نظرظاهری رنو تندر۹۰ چنگی به دل نمیزند ولی رانا با وجود اینکه نمونه تغییر شکل یافته ۲۰۶ صندوق دار است چهره اش کمی جذاب تر است.

این دو خودرو از نظر تجهیزات و امکانات بسیار شبیه هم هستن و فرق بسیار کوچک بین آنها وجود دارد؛ مثلاً رانا سنسور عقب دارد ولی تندر۹۰ ندارد ، تندر۹۰ رینگهای آلومینیومی دارد اما رانا ندارد، در خودرو رانا از طریق داخل کابین می‌توانید درب صندوق عقب را باز کنیم اما در تندر۹۰ این کار امکان پذیر نمی‌باشد.

 مصرف سوخت تندر۹۰ در شهر ۹ لیتر و در خارج از شهر ۵.۶ لیتر است، رانا هم در شهر ۹ لیتر و در خارج از شهر ۵.۷ لیتر می‌سوزاند؛ ولی مصرف سوخت در هر دو به صورت ترکیبی ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر است. هر دو خودرو از ترمزهای ABS و EBD استفاده میکنند و در هر دو خودرو ترمزهای جلو قیفی و ترمزهای عقب کاسه‌ای است. در هر دو خودرو از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو استفاده شده است (در تندر۹۰های سال ۹۲ از یک کیسه هوا استفاده شده است). تندر۹۰ همیشه جزو بالای لیست سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بوده است و جزو خودروهای با کیفیت تولید ایران محسوب می‌شود. در بررسی فضای صندوق عقب هر دو خودرو به نتایج زیر رسیدیم: در صندوق عقب خودرو تندر۹۰ می‌توانیم یک چمدان و یک کالسکه را جای دهیم در صندوق عقب هم به راحتی بسته می‌شود؛ در صندوق عقب خودرو رانا همان چمدان به راحتی قرار گرفت اما کالسکه را زمانی که قرار دادیم در صندوق بسته نشد.

 موتور استفاده شده در خودرو رانا ۵tu ایران خودرو می‌باشد؛ یک موتور چهار سیلندر خطی ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در هر ۴۰۰۰ دور در دقیقه و یک گیربکس پنج دنده دستی می باشد. موتور رانا از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره مند می‌باشد و مصرف سوخت آن در جاده به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ لیتر و در حالت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. موتور استفاده شده در خودرو تندر۹۰، ۴mk فرانسوی می‌باشد؛ این موتور سبک و کم حجم ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ دارد و حجم آن ۱.۵۹۸ لیتر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و۱۴۰ نیوتن متر گشتاور در۳۷۵۰ دور در دقیقه گیربکس ۵ سرعته دستی که البته در مدل اتوماتیک گیربکس ۴ سرعته دارد.

فضای سرنشینان عقب خودرو تندر۹۰ خوب است به طوری که سه بزرگسال به راحتی می توانند بنشینند و از نظر فضای مورد نظر برای پاها و سر مشکلی نداشته باشند. فضای سرنشینان عقب خودرو رانا کمتر از تندر۹۰ می‌باشد. بررسی صدای داخل کابین در هر دو خودرو با سرعت ثابت ۶۰ کیلومتر در ساعت با هر دو خودرو حرکت کرده و با کمک نرم افزار صدای داخل کابین در خودرو تندر۹۰، ۸۵ دسی بل و داخل رانا ۸۰ دسی بل می‌باشد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو تندر۹۰ (۹۰L) به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =