کوپا

یکی از برندهایی که این روزها شایعات خروج‌ آن از بازار ایران شنیده می‌شود، کوپاست که توسط «ریگان‌خودرو» و «شهرخودرو» به بازار عرضه می‌شود. گویا مدتی است این شرکت با ارسال پیامی مبنی‌بر تاخیر در تحویل و عدم امکان تحویل خودروها درحال‌حاضر، به مشتریان خود اعلام کرده درحال‌حاضر نمی‌تواند تعهدات خود را اجرایی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، چندسالی است سلیقه بازار خودرو به سمت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور گرایش پیدا کرده است، ازهمین‌رو شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده خودرو با اضافه کردن این دسته از خودروها به سبد محصولات خود، سعی بر سهم‌خواهی بیشتر از بازار داشتند. بر همین اساس برندهای چینی نیز از این موقعیت نهایت استفاده را کرده و با طراحی و تولید کراس‌اوورهای کپی‌برداری شده از محصولات موفق، توانستند جایگاه نسبتا مناسبی را برای خود به‌دست آورند. اما با ممنوعیت واردات خودرو و برهم خوردن معادلات بازار، شانس برای موفقیت خودروهای چینی و به‌خصوص کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای چینی دو چندان شد.

بر این اساس تعدادی از شرکت‌ها که پیش از این نیز توانسته بودند محصولات خود را به بازار عرضه کنند و به‌خوبی آن را به مشتریان معرفی کنند، این روزها کاری آسان‌تر داشته و به‌فروش خود اضافه کنند. اما محصولاتی که تاکنون عرضه آن‌ها آغاز نشده و تنها به بازار معرفی شده‌اند، سرنوشتی نامعلوم دارند و موفقیت آن‌ها منوط‌بر ارتباطات بین‌المللی است. چه‌بسا هم‌اکنون بسیاری از برندهای چینی نیز به‌دلیل بروز مشکلات بین‌المللی و اعمال تحریم‌های سنگین خارجی، تامین قطعات یدکی و قطعات منفصله آن‌ها به‌سختی صورت می‌گیرد. از همین‌رو مدتی است تیراژ تولید برخی از برندهای چینی نیز با کاهش همراه شده است که همین امر موجب به‌وجود آوردن شایعاتی مبنی‌بر خروج برندهای چینی از بازار شده است.

یکی از برندهایی که این روزها شایعات خروج‌ آن از بازار ایران شنیده می‌شود، کوپاست که توسط «ریگان‌خودرو» و «شهرخودرو» به بازار عرضه می‌شود. گویا مدتی است این شرکت با ارسال پیامی مبنی‌بر تاخیر در تحویل و عدم امکان تحویل خودروها درحال‌حاضر، به مشتریان خود اعلام کرده درحال‌حاضر نمی‌تواند تعهدات خود را اجرایی کند.

طبق آمار منتشرشده، توسط وزارت صمت، شرکت «ریگان‌خودرو» در سال 97 حدود 1500 دستگاه کوپا T210 را تولید و مونتاژ کرده است. اما نکته قابل‌توجه این است که این شرکت به مشتریان خود نوید تحویل خودروهای فیس‌لیفت‌شده با امکانات بیشتر را داده، این در حالی است که کوپا درحال‌حاضر نیز عنوان فول‌ترین کراس‌اوور چینی مونتاژ داخل را یدک می‌کشد.

کوپا در بازار با قیمتی حدود 320 تا 410 میلیون‌تومان بسته به نوع تیپ‌بندی خرید و فروش می‌شود. چری تیگو 7 نیز یکی از موفق‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار ایران است که حدودا یک‌سال‌ونیم از عرضه آن به بازار می‌گذرد. در این مدت امکانات رفاهی زیادی به فهرست آپشن‌های این خودرو اضافه شده است تا بتواند به یکه‌تازی در بازار ایران بپردازد. این خودرو درحال‌حاضر با قیمتی حدود 340 تا 380 میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود.

بی‌وای‌دی برند دیگری است که پس‌از اعمال تحریم‌ها با مشکلاتی درخصوص تامین قطعات منفصله روبه‌رو و همین موضوع موجب شد چندماهی روند تولید و تحویل خودروهای این برند توسط کارمانیا با کندی و تاخیر همراه شود. اما گویا مدتی است بخشی از مشکلات این شرکت مرتفع شده و روند تحویل خودروهای اس6 باردیگر از سرگرفته شده است.

بی‌وای‌دی اس6 یکی از خودروهایی است که توانست در مدت زمانی نسبتا کم جایگاهی قابل‌قبول را برای خود به‌دست آورد. اما به‌دلیل داشتن آپشن‌های کمتر و طراحی نسبتا قدیمی، در مقایسه با سایر رقبا از فروش کمتری برخوردار است. درحال‌حاضر این خودرو در بازار با قیمتی حدود 240 تا 285 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =