کد خبر: 224912
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
اسمارت فورتو

بدون شک هیوندا I20 یکی از مهم‎ترین رقبای اسمارت فورتو در بازار ایران است. این رقابت هم با توجه به وضعیت خودرو و هم با توجه به قیمت آن است.

شاید در نظر گرفتن مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان قیمت خودروی اسمارت فورتو کمی شما را شگفت زده کند. اما حقیقتا این خودرو امتیازات قابل توجهی دارد که احتمالاً شما را به خرید آن وسوسه می‌کند. اما قبل از اقدام برای خرید اسمارت فورتو، توصیه می‌کنم که حتماً در مورد رقبای آن هم اطلاعاتی داشته باشید. مطمئناً برای پرداخت چنین قیمتی، رقبای خوبی در بازار ایران وجود دارد که احتمالاً شما را به سمت خود می‌کشانند.

این رقبا یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که خرید و فروش اسمارت فورتو را تحت تأثیر قرار دادند و بخش مهمی از طرفداران آن را به سمت خود کشیده‌اند. پس با ما همراه باشید تا سه رقیب مهم این خودرو را معرفی کنیم.

خرید اسمارت فورتو یا هیوندا I20

بدون شک هیوندا I20 یکی از مهمترین رقبای اسمارت فورتو در بازار ایران است. این رقابت هم با توجه به وضعیت خودرو و هم با توجه به قیمت آن است. در حال حاضر قیمت هیوندا I20 در بازار ایران ۲۵۸ میلیون تومان است. این خودرو استایل بسیار جذاب و دلنشینی دارد، طراحی خود را زیباست، امکانات قابل قبولی دارد، قدرت موتور و خودرو بالاست، مصرف سوخت مناسبی دارد و گیربکس آن برای رانندگی با کیفیت طراحی شده است.

در قسمت پیشرانه استفاده از یک موتور با حجم ۱۳۶۸ سیسی، ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ، قابلیت تولید حداکثر قدرت ۹۹ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۱۳۴ نیوتون متر، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر توجه شما را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل است که عامل خرید هیوندا I20 رقیب مستقیمی برای بازار خرید و فروش اسمارت فورتو محسوب می‌شود. امکانات جانبی مانند کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل و فرمان برقی کمک می‌کند که تجربه رانندگی شما با هیوندا بهتر باشد.

خرید اسمارت فورتو یا کیا پیکانتو

رقیب دیگر شما در بازار اسمارت فورتو برای انتخاب یک خودروی کوچک، هاچبک کیا پیکانتو است که حقیقتاً ظاهر زیبا و اسپرت ندارد. اما در هر صورت در نظر گرفتن کیفیت مناسب به مواد داخل اتاق خودرو، مصرف سوخت پایین، سیستم تعلیق مناسب و دلنشین، طراحی ارگونومیک برای صندلی‌ها، دید مناسب راننده و اندازه کوچک خودرو چیزی که شما را کم کم از خرید اسمارت فورتو به سمت خرید کیا پیکانتو سوق می‌دهد.

موتور کیا پیکانتو حجم زیادی ندارد و حجم آن ۱۲۴۸ سی‌سی است. این موتور دارای ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است که ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت پیکانتو ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می‌برد. در ضمن مصرف سوخت آن تنها 5.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نکته ناامیدکننده در کیا پیکانتو، نفوذ بیش از حد صدای موتور به داخل کابین خودرو است. پس حتماً قبل از خرید خودرو با آن تجربه رانندگی داشته باشید.

آلفارومئو جولیتا یا اسمارت فورتو

 آلفارومئو جولیتا یک خودرو با نام غیر متعارف و یک هاچ‌بک دوست داشتنی و در عین حال گران قیمت است. قیمت آلفارومئو در بازار ایران ۵۰۰ میلیون تومان است که برای یک خودروی هاچ بک حقیقتاً گران است. البته از شتاب فوق العاده، سیستم ایمنی و ترمز قابل اطمینان، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در خودرو، طراحی خاص و امکانات قابل قبول آن نمی‌توان چشمپوشی کرد. هر چند قیمت آن تقریباً سه برابر قیمت اسمارت فورتو در بازار است.

 موتور آلفارومئو جولیتا ۱۳۶۸ سیسی حجم دارد و قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد گیربکس آن از نوع ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه است. شتاب آلفارومئو بالاست و 7.7 ثانیه برای آن گزارش شده است. در ضمن حداکثر سرعت آن ۲۱۸ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. احتمال خراب شدن بخش کامپیوتری داخل خودرو و نبود قطعات این خودرو در بازار ایران ممکن است کمی شما را نگران کند.

به عنوان جمع‌بندی، بدون شک خرید اسمارت فورتو شما را صاحب یک خودروی کوچک و زیبا می‌کند، اما نباید از کیفیت خودروهای رقیب و توانایی آنها هم چشم‌پوشی کنید. پس حتماً در خرید این هاچبک کوچک وضعیت بازار، دسترسی به قطعات و قیمت‌های متعارف را در نظر بگیرید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =