کد خبر: 224917
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
بی ام و x4

شروع به حرکت شما و رساندن سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به 6.4 ثانیه زمان دارد و حداکثر سرعت خودرو هم ۲۳۲ کیلومتر در ساعت است

در این مطلب می‌خواهیم ترازوی قضاوت خود را به سمت خودروی آلمانی بی ام و x4 ببریم و ببینیم که آیا کیفیت ساخت و شرایط تولید آن برای استفاده در ایران مناسب هست یا خیر. حقیقتاً حتی شرکت بی ام و برای معرفی این خودرو دچار سردرگمی شده است. این خودرو در ابتدا به عنوان یک خودروی کانسپت و مفهومی معرفی شد و بعد از آن به عنوان یک کراساور کامپکت شناخته می‌شد و در حال حاضر خرید و فروش بی ام و x4  به عنوان یک کراساور کوپه در بازار انجام می‌شود.

 اما در هر صورت اگر برای خرید بی ام و x4 برنامه ریزی کرده‌اید، سعی می‌کنیم جوانب مختلف این خودرو را بررسی کنیم تا انتخاب شما رنگ و بوی مناسبی داشته باشد.

بی ام و x4 در یک نگاه کلی

خرید و فروش بی ام و x4 با مبلغی در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود که از لحاظ ارزش خرید به نسبت قیمت امتیاز بالایی نمی‌گیرد. از لحاظ طراحی و ظاهر باید اعتراف کنم که واقعاً خودروی زیبا و منحصر به فردی محسوب می‌شود و در رده بهترین خودروهای دنیا قرار می‌گیرد. از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها به سطح انتظار شما از یک خودروی یک و نیم میلیاردی بستگی دارد.

مشخصات ظاهری بی ام و x4

 وقتی که شما قرار است یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت بی ام و x4 بپردازید مطمئنا شکل ظاهری خودرو برای شما در اولویت قرار دارد. این خودرو چه از نمای جانبی و چه از نمای جلو یک شناسنامه کامل از برند بی ام و است. در قسمت سپر و ورودی هوا از همان الگوی همیشگی کلیوی دو قلوه استفاده شده است و لوگوی بی ام و در میان آن خودنمایی می‌کند. این الگوی طراحی هم در بخش‌های داخلی دیده می‌شود و بیشتر قسمت‌های آن با کمک چرم و پلاستیک اجرا شده‌اند.

خودرو بی ام و x4 هم یک کراساور است که به دلیل ارتفاع نسبتاً بالای صندوق عقب آن است، هم یک خودروی کوپه محسوب می‌شود که به دلیل طراحی قسمت عقب آن است، و هم یک خودروی لوکس محسوب می‌شود که به خاطر طراحی فانتزی آن است. این خودرو بدنه عضلانی دارد که در قسمت بالا به صورت برجسته و در قسمت پایین و صورت فرورفتگی نمایش داده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین ایرادات طراحی این خودرو، شیب رو به عقب سقف آن است که فضای صندلی عقب را برای سرنشینان عقب سخت‌تر کرده و افراد قد بلند باید از این قسمت صرف نظر کنند.

مشخصات فنی و رانندگی با بی ام و x4

اگر از مرحله اول خرید بی ام و x4 راضی هستید و می‌خواهید رانندگی با این خودرو را هم تجربه کنید. وقتی که به خودرو نزدیک می‌شوید ناخودآگاه کیفیت ساخت آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. وقتی که داخل خودرو می‌نشینید، استفاده از ترکیب چرم و پلاستیک برای یک خودروی بالای یک میلیارد تومان شاید چندان جذاب نباشد. اما به هر حال خود را راضی نگه دارید و موتور خودرو را روشن کنید. یک موتور با حجم ۱۹۹۷ در اختیار شما قرار دارد که به کمک آن می‌توانید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کنید.

شروع به حرکت شما و رساندن سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به 6.4 ثانیه زمان دارد و حداکثر سرعت خودرو هم ۲۳۲ کیلومتر در ساعت است. استفاده از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ و همراه محور متحرک دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک کمک می‌کند که یک تجربه رانندگی خاص را داشته باشید. طراحی غربیلک بی ام و x4 تلسکوپی و دوست داشتنی است و امکانات مختلف با کمک دکمه‌های مجزا در اختیار شما قرار دارد.

 از لحاظ ایمنی هم کیسه هوا برای سرنشینان جلو به صورت جانبی و پرده‌ای و همچنین سیستم تقویت الکترونیکی نیروی ترمز به صورت ABS و EBD نکاتی هستند که امنیت خودرو را نشان می‌دهد. در ضمن برای فرمان تلسکوپی این خودرو از کمک برقی استفاده شده که کنترل آن را بسیار راحت می‌کند. در وسط داشبورد هم از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی استفاده شده است که می‌توانید به صورت سفارشی آن را به یک نمایشگر 8.8 اینچی تغییر دهید.

به عنوان قضاوت نهایی باید بپذیریم که پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون به عنوان قیمت بی ام و x4 قابل قبول است، کیفیت ساخت خوبی دارد و از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار داد. این خودرو برای خانواده‌های شلوغ خوب نیست، چون صندلی عقب آن فضای بزرگی ندارد. بی ام و x4 برای مسیرهای آفرود هم گزینه خوبی نیست، چون سیستم تعلیق را نسبتاً خشک است و بهتر است فقط آن را در مسافت‌های شهری به کار ببرید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =