کد خبر: 224918
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
بی ام و x3

قبل از آن که به بررسی اصلی‌ترین هزینه‌های خودرو بی ام و x3 بپردازیم، ابتدا مروری کوتاه به قطعات غیر مصرفی آن خواهیم داشت که معمولاً دیر به دیر تعویض می‌شوند و هزینه آن‌ها زیاد نیست.

با نگاهی به بازار خرید و فروش بی ام و x3 متوجه می‌شوید که با وجود گران بودن برخی از قطعات و تجهیزات، هنوز هم طرفداران زیادی  برای این خودروی آلمانی وجود دارد. این موضوع می‌تواند ریشه در سابقه بسیار خوب خودروهای آلمانی و بازار مناسب کارکرده آنها داشته باشد. در هر صورت کیفیت ساخت این خودروها به شکلی است که با خرید بی ام و x3 مدل‌های پایین می‌توان اطمینان داشت که برای سالهای متمادی قابل استفاده هستند.

 در هر صورت پرداخت قیمت قطعات بی ام و x3 می‌تواند یک چالش برای نگهداری این خودروی گرانقیمت باشد و به همین دلیل به بررسی هزینه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

هزینه و نگهداری قطعات غیر مصرفی بی ام و x3

قبل از آن که به بررسی اصلی‌ترین هزینه‌های خودرو بی ام و x3 بپردازیم، ابتدا مروری کوتاه به قطعات غیر مصرفی آن خواهیم داشت که معمولاً دیر به دیر تعویض می‌شوند و هزینه آن‌ها زیاد نیست. البته باید اعتراف کنیم که قیمت این قطعات بالا است، اما از آنجایی که فاصله بین تعویض آنها بسیار زیاد است، معمولاً هزینه آنها به چشم نمی‌آید. بخش اول این هزینه‌ها مربوط به شکل ظاهری و مشخصات کلی خودرو می‌شود.

به عنوان مثال برای سپر عقب این خودرو مبلغی در حدود ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. قیمت درب خودرو برای هر سمت در حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای یک گلگیر جلو یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باید در نظر بگیرید. این موضوع نشان می‌دهد که صاحب این خودرو باید توجه بالایی به بدنه آن داشته باشد و از ضربه یا خش برداشتن آن جلوگیری کند.

 مورد دیگری که در مورد هزینه نگهداری بی ام و x3 باید به آن توجه داشته باشید، بخش‌هایی مانند ایربگ ها و کیسه‌های هوا استفاده شده در خودرو است. در این خودرو شاهد استفاده از ایربگهای پرده‌ای برای راننده و سرنشین جلو هستیم که هر کدام از آنها در حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینهبردار است. این در حالی است که برای ایربگهای جانبی سمت راست و چپ لازم است مبلغی در حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اگر به سایر قسمت‌ها مانند فیلتر هوا و فیلتر هوای کابین و همچنین فیلترهای روغن این هزینه‌ها را اضافه کنید مطمئنم هزینه نگهداری این خودرو به یک عامل تعیین کننده در خرید بی ام و x3 تبدیل می‌شود. به‌عنوان جمع‌بندی این قسمت باید بدانید که کیفیت ساخت این خودرو بی ام و بسیار بالاست و می‌توانید بر روی آن به عنوان یک خودرو با طول عمر بالا حساب کنید.

هزینه و نگهداری قطعات مصرفی بی ام و x3

 اگر هنوز هم در زمینه پرداخت قیمت قطعات بی ام و x3 نگران هستید کمی صبر کنید تا بخش‌های مصرفی آن را نیز بررسی کنیم. قبل از هر چیزی مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی 7.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک خودروی شاسی بلند از نوع SUV متوسط مناسب به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که هزینه خرید سوخت برای این خودرو چندان بالا نیست و در این مورد نگرانی خاصی وجود ندارد.

 در جریان خرید و فروش بی ام و x3 توجه داشته باشید که در این خودرو از دو نوع لاستیک با اندازه ۱۸ اینچ و ۱۷ اینچ استفاده می‌شود. برای لاستیک‌های این خودرو می‌توانید از برندهای موجود در بازار ایران مانند نکسن یا کومهو یا سایر برندهای معروف استفاده کنید. این لاستیک‌ها با قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان تا پنج میلیون تومان به فروش می‌رسند و انتخاب بین آنها به سلیقه شما و شرایط خودرو بستگی دارد.

تعویض روغن موتور و تعویض روغن گیربکس از دیگر هزینه‌های مصرفی مربوط به نگهداری بی ام و x3 است. جالب است بدانید که برای تعویض روغن موتور به ازای هر لیتر از آن باید قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. قیمت روغن گیربکس هم در حدود لیتری ۱۵۰ هزار تومان است که در مجموع نسبت به خودروهای ایرانی قیمت نسبتاً سنگینی محسوب می‌شود. البته مشخصات فنی خودرو و میزان سالم بودن آن در هزینه نهایی شما برای تعویض روغن تأثیرگذار است.

به عنوان جمع بندی این مطلب باید به خاطر داشته باشید که پرداخت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان قیمت بی ام و x3 مبلغ بسیار بالایی است و نشان می‌دهد که خودرو از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است. مسلماً کسانی که توان پرداخت چنین قیمتی را دارند، در هزینه‌های جاری این خودرو مشکلی ندارد. اما در هر صورت باید این هزینه‌ها برای نگهداری و تعمیر آن در نظر گرفته شود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =