بورس

به‎رغم این‎که شاخص‌کل بورس دیروز با کاهش 532 واحدی روبه‎رو بود اما اعلام یک خبر، گروه خودرویی را در صدر بازار سرمایه نشاند و موجبات رشد حداکثری سهم‎های این صنعت بورسی را فراهم کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، بر همین اساس، درحالی‎که تاکنون دو بار به‌دلیل ایجاد بار مالی برای دولت، مصوبه افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ازسوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شده است با‌این‌حال مجلس برخی از موارد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی را با هدف تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کرد. از‌سوی‌دیگر، با‌توجه به این‎که ایران‎خودرو به‎عنوان لیدر گروه خودرویی قصد افزایش سرمایه حدود 700‌درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها را دارد، این اصلاح و نزدیک‎شدن به تایید آن از سوی شورای نگهبان، خودرویی‎ها را با رشد قیمت سهام روبه‎رو کرد.

 مصوبه مجلس درباره معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‎ها
بر‌اساس این مصوبه، به‎منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‎ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‎های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده 149 قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است که در مدت یک سال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شود و این امر فقط یک بار در هر 5 سال امکان‎پذیر است. بر اساس این گزارش، روز گذشته نمادهای بزرگ خودرویی ازجمله ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‎گری ایران، سرمایه‎گذاری رنا، گروه بهمن، الکتریک خودرو شرق و فنرسازی زر مثبت شدند و در مقابل نمادهای محورسازان ایران‎خودرو، مهرکام پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت صنعت و نیرو محرکه منفی خوردند.

 رکوردشکنی خودرویی‎ها در ارزش کل بازار
در گروه خودرویی روز گذشته طی 77هزار و 624 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 794میلیون سهم به ارزش 339میلیارد و 527میلیون تومان جابه‎جا شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته از 26هزار میلیارد تومان گذشت. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز روز گذشته با افزایش 915 واحدی در محدوده 29هزار و 395 واحد قرار گرفت. گفتنی است، روز گذشته به‎رغم افت نماگر اصلی بازار و قرار گرفتن آن در رقم 224هزار و 57واحدی، شاخص‌کل هم‎وزن ۲۱۳ واحد رشد کرد و در تراز ۴۶۱۰۱ واحدی قرار گرفت. حال باید دید در روزهای آینده کلیت بازار سهام به چه سمت‎وسویی حرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =