بی ام و 528i

بی ام و 528i از آن دسته از خودروهایی است که توجه هر کسی را در خیابان‌ها به خود جلب می‌کند. ظاهری جذاب و خشن در همان نگاه اول مهر بی ام و 528i را به دل‌ها خواهد انداخت.

برای سال‌های متمادی خودروهای مرسدس بنز لوکس‌ترین سدان های ایران بوده‌اند و هیچ خودرویی در ایران توان مقابله با آن‌ها را در بازار نداشت؛ اما در سال 2013 با ورود نسل 6 سری 5 بی ام و به ایران اوضاع تغییر کرد. در زمانی وضع قوانین ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتور بالاتر از 2.5 لیتر از ورود بسیاری از خودروهای محبوب به بازار ایران جلوگیری می‌کرد و رقیب اصلی بی ام و سری 5 یعنی مرسدس بنز کلاس e نیز در نسل جدید هنوز وارد بازار نشده بود، به یک باره بی ام و سری 5 به تنها گزینه خودروهای لوکس سدان ایران تبدیل شد. در بین مدل‌های وارد شده به ایران از این سری، خریدوفروش بی ام و 528i بهترین گزینه به نظر می‌رسید.

این خودرو قوی‌ترین موتور را بین مدل‌های وارد شده به ایران داشت و تنها مدلی بود که می‌توانست نیاز ثروتمندان ایرانی به یک خودرو لوکس و سریع را پاسخ دهد. به این ترتیب خیلی زود آمار فروش بی ام و 528i در ایران رشد کرد و این خودرو را به پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان لوکس سایز متوسط ایران بدل کرد. اما دلایل محبوبیت بی ام و 528i خیلی بیشتر از شرایط واردات آن در ایران است. سری 5 بعد از سال‌ها در سال 2015 توانست به پر فروش ترین سری بی ام و در جهان نیز تبدیل شود. به این ترتیب باید نسل 6 سری 5 را به طور کلی یکی از بهترین نسل‌های تاریخ بی ام و بدانیم. در ادامه سعی می‌کنیم به دلایل برتری بی ام و 528i در ایران و جهان نسبت به رقبا اشاره کنیم.

ظاهر جذاب و لوکس بودن بی ام و 528i

بی ام و 528i از آن دسته از خودروهایی است که توجه هر کسی را در خیابان‌ها به خود جلب می‌کند. ظاهری جذاب و خشن در همان نگاه اول مهر بی ام و 528i را به دل‌ها خواهد انداخت. کیفیت ساخت خودروهای آلمانی نیز جای تردیدی ندارد و عملکرد بی ام و در این زمینه تحسین برانگیز است. زمانی که وارد اتاق بی ام و 528i شوید نیز در همان ابتدا لوکس بودن خودرو توجه شما را جلب می‌کند. استفاده از تریم چوبی یا آلمینیومی در کنار چرم داکوتا با کیفیت سبب شده است تا خرید بی ام و 528i شما را صاحب یکی از لوکس‌ترین خودروهای ایران کند.

موتور پرقدرت بی ام و 528i با عملکرد بهینه

یکی از اصلی‌ترین نقاط برتری بی ام و 528i نسبت به رقبا قوای فنی این خودرو است. بی ام و 528i با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو خود 245 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که بسیار بهتر از رقبای آن مانند e200 مرسدس بنز است. علاوه بر این گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بی ام و 528i هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و این موضوع سبب شده است که شتاب این خودرو به 6.2 ثانیه برسد که آن را نسبت به رقبا بسیار سریعتر کرده است. به این ترتیب باید گفت یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این خودرو که سبب شده است وضعیت بازار خرید و فروش بی ام و 528i بسیار بهتر از رقبا باشد، همین عملکرد فنی فوق العاده است.

رانندگی لذت بخش بی ام و 528i

بی ام و به طور کلی همواره از لحاظ کیفیت رانندگی شرایط بهترین نسبت به رقبا داشته است و این برتری در بی ام و 528i تقویت شده است. در رانندگی با این خودرو شما هیجان و لذت رانندگی را به بهترین شکل تجربه خواهید کرد. هندلینگ و فرمان پذیری بالا در کنار گیربکس با ضرایب کاملاً هماهنگ با موتور سبب شده است عملکرد خودرو در این بهش ستودنی باشد. فرمان اسپرت نیز به صورت استاندارد روی این سدان سریع نصب شده است تا حس لذت بخش تری از رانندگی پشت فرمان بی ام و 528i داشته باشید. حسی که به دلیل وجود سیستم‌های الکتریکی و کمکی زیاد مرسدس بنز هیچگاه تجربه نخواهید کرد.

قیمت و پشتیبانی بی ام و 528i

آمار فروش بی ام و 528i خیلی زود سبب شد که شرکت وارد کننده این خودرو در ایران دست به واردات تعداد بیشتری از آن بزند. همانطور که می دانید هرچقدر واردات یک خودرو بیشتر شود قطعات یدکی و پشتیبانی از آن نیز بیشتر خواهد شد. از طرفی قیمت بی ام و 528i نیز نسبت به سایر رقبا منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در حال حاضر بر اساس آگهی‌های فروش بی ام و 528i در سایت دیوار، قیمت این خودرو در ایران در محدوده 850 تا 1 میلیارد 100 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این در حالی است که مرسدس بنزهای رقیب قیمت بیشتری دارند. در نتیجه با توجه به شرایط بهتر این خودرو نسبت به رقبا، ارزش خرید بی ام و 528i نسبت به آن‌ها بسیار بالاتر است.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =