بورس

در گروه خودرویی روز گذشته طی 68هزار و 417 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 467میلیون سهم به ارزش 253میلیارد و 315میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ بر 25هزار و 568میلیارد تومان شد.

  به گزارش «اخبار خودرو»، دیروز همان‎طور که در گزارش اول‌هفته به آن اشاره شد، ریسک خرید سهام بالا رفت. علت این موضوع نیز کاهش 8236واحدی شاخص‌کل بورس تهران بود، به‎طوری‎که نماگر اصلی بازار سهام در پایان معاملات روز گذشته در رقم 215هزار و 820 واحدی ایستاد. این در حالی است که بازار سهام بیش‌از آن‎که به‎واسطه عوامل بنیادی تهدید شده باشد، قربانی کم‎تجربگی بسیاری از معامله‎گران تازه‎وارد شده است که درهفته‌های اخیر با سودای کسب سود این بازار به جمع معامله‎گران پیوسته‌اند.

در‌همین‌رابطه سایپا که در دقایق ابتدایی معاملات تا پنج‌درصد (سقف قیمت روزانه) ۱۶۲تومان و هشت ریال افزایش یافته و صف خرید شده بود، تحت تاثیر قرمزپوشی اغلب نمادها با افت پنج‌درصدی قیمت روبه‎رو شد. این در حالی است که در‌نهایت این نماد خودرویی در قیمت پایانی افت 0.19درصدی و در آخرین معامله نزول 3.9درصدی را تجربه کرد. همچنین ایران‎خودرو طی دادوستدهای دیروز در آخرین معامله کاهش 5درصدی و در قیمت پایان نزولی 2.5درصدی را به ثبت رساند.

ارزش‎کل بازار خودرویی‎ها در کانال 25هزار میلیارد تومان

از سوی ‌دیگر، نمادهای این صنعت بورسی از قبیل پارس‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سایپا آذین، مهرکام پارس، الکتریک‎خودرو شرق، رینگ‎سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران نیز منفی خوردند و درمقابل رادیاتور ایران، لنت ترمز ایران، مهندسی نصیرماشین، کمک‎فنر ایندامین، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور و سازه‎پویش مثبت شدند.

در گروه خودرویی نیز روز گذشته طی 68هزار و 417 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 467میلیون سهم به ارزش 253میلیارد و 315میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ بر 25هزار و 568میلیارد تومان شد.

حرکت توده‌وار برای عرضه

درحالی‎که طی هفته‌های گذشته بورس تهران هر لحظه در جهت مثبت رکوردشکنی کرد، امروز فعالان بازار با کاهش شدید قیمت‌ها و عرضه‌های شدید مواجه شدند و حرکت توده‌واری برای عرضه جو بازار سهام را فراگرفت و شاخص بورس رکورد بیشترین کاهش را در سال ۱۳۹۸ شکست. این در حالی است که در یک‌ماه‌و‌نیمی که از سال ۱۳۹۸ می‌گذرد، قیمت‌ها در بورس با شتابی بالا رشد کرده و صف‌های خرید پایداری تشکیل شده است.

اما روز گذشته صف‎های فروش برای شرکت‎های بازار سهام ایجاد شد. همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۵۰میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن بیش‌از پنج‎میلیارد و ۳۰۰میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۴۳میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =