بورس

روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 65هزار و 429 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 349میلیون سهم به ارزش 240میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 23607میلیاردتومان شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای بورس تهران در هفته گذشته، شاخص‌کل بعد از سه روز قرمزپوشی مثبت شد اما گروه خودرویی باز هم به روند نزولی خود ادامه داد، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت صنعت و نیرو محرکه بالای 4درصد منفی خوردند و درمقابل گروه بهمن، چرخشگر، لنت ترمز ایران، فنرسازی زر، مهندسی نصیرماشین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین و فنرسازی خاور مثبت شدند.

   خودرویی‌ها سبزپوش می‌شوند
روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 65هزار و 429 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 349میلیون سهم به ارزش 240میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 23607میلیاردتومان شد. همچنین شاخص‌کل صنعت خودرو در معاملات آخرین روز هفته گذشته با کاهش 1005واحدی در مدار 26هزار و 599 واحد رسید. این در حالی است که باتوجه به وضعیتی که گروه خودرویی در هفته گذشته با آن روبه‌رو بود، باید گفت در هفته جاری خودرویی‌ها می‌توانند دوباره به روند مثبت خود ادامه دهند و پیش‌بینی می‌شود در بازار امروز سهام سبزپوش شوند.

   رفتار توده‌وار و شکنندگی بازار
هفته گذشته برای معامله‌گران بورس تهران هفته‌ای نسبتا متفاوت بود. به‌رغم این‌که در نخستین روز هفته قیمت بیشتر سهم‌ها با رشد مواجه شد و در سه روز میانیِ معاملات، نماگر اصلی بازار افت چشم‌گیری داشت، در آخرین روز کاری این شاخص به مدار مثبت بازگشت. رشد ریسک‌های سیستماتیک و نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی در این روزها سبب می‌شود معامله‌گران بدون توجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها و عوامل بنیادی، رفتار توده‌واری از خود نشان دهند و جو بازار شکننده شود، به‌طوری‌که در این روزها در نمادهایی صف‌های خرید بدون هیچ دلیل بنیادی به صف‌های فروش بدل می‌شود یا برعکس.

   افت هفتگی شاخص کل
در روز چهارشنبه «۱۱ اردیبهشت‌ماه» شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی در کانال ۲۲۰هزار واحدی قرار داشت اما نوسانات بازار در هفته سبب شد طی آخرین روز کاری هفته گذشته این شاخص به نیمه کانال ۲۱۱هزار واحدی نزدیک شده و با حدود 4درصد افت روبه‌رو شود. در همان روز، شاخص آزاد شناور در ابتدای کانال ۲۴۸هزار واحدی قرار داشت اما این شاخص در مدت 5 روز کاری ۱۱هزار و ۱۱۱ واحد افت کرد و در تراز ۲۳۶هزار و ۹۴۴ واحدی قرار گرفت و در نتیجه افت ۴.۴۸ واحدی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =