خط تولید لاستیک

در روزی که شاخص کل بورس تهران با کاهش 2189 واحدی روبه‌رو شد، نمادهای تایرساز باتوجه به شرایط موجود توانستند، در مسیر رشد قرار بگیرند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در شرایطی که روز گذشته شاخص کل بورس بیش‌از دو هزار واحد ریزش کرد، ‌تایرسازان رشدی گروهی را تجربه کردند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» با خروج نقدینگی از نمادهای بزرگ بورسی، ‌تایرسازان در تیررس سرمایه‌گذاران بازارسهام قرار گرفته‌اند.
در روزی که شاخص کل بورس تهران با کاهش 2189 واحدی روبه‌رو شد، نمادهای تایرساز باتوجه به شرایط موجود توانستند، در مسیر رشد قرار بگیرند. به‌طوری‌که گروه  صنعتی بارز با افزایش 2.7 درصدی در قیمت پایانی 5هزار و 207 ریال به کار خود خاتمه داد. همچنین کویرتایر نیز  رشد 3.6 درصدی را تجربه کرد و  در قیمت پایانی 6هزار و 96 ریال بسته شد. ایران‌تایر هم  با رشد 4.7 درصدی در قیمت پایانی 9هزار و 676 ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در شماره گذشته روزنامه باتوجه به برآیند حرکتی تایرسازان در هفته گذشته احتمال داده شد آن ها بتوانند شنبه را سبزپوش به کار خود در بورس خاتمه دهند که این امر در عمل اتفاق افتاد.
بر اساس این گزارش، اگر بخواهیم روند حرکتی بازار سهام در هفته گذشته را که منجر به رشد تایری ها در روز قبل شد، بررسی کنیم، باید گفت افزایش محسوس  ریسک‌های سیاسی که با پیچیده شدن مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین همراه شد، همگی بازار سهام را که به‌نوعی منتظر محلی برای شناسایی سود انباشته شده بود، وادار به عکس‌العمل شدید کرد و افت بی‌سابقه حدود 16 هزار واحدی در بازه زمانی دو روزه را ایجاد کرد. هرچند روز آخر هفته قبل و پس از سخنرانی رئیس‌جمهور  تا حدودی روند بازار بهبود یافت.
 این در حالی است که رشد بی‌وقفه شاخص کل بازار عموما عکس‌العمل‌های شدید منفی را در مقاطع چالشی به دنبال دارد.  از سویی رشد نرخ ارز که در هفته‌های اخیر صورت‌ گرفته است تا حدودی به‌دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی-اقتصادی بوده و این رشد هرچند در میان‌مدت و در صورت دوام در قیمت سهام عمده شرکت‌ها لحاظ می‌شود اما در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار رفتاری طبیعی از بازار سهام داشت. 
به هر حال به‌نظر می‌رسد با حمایت‌های انجام‌شده از نمادهای بزرگ بازار نمی‌توان انتظار افت‌های سنگین هفته قبل را داشت و البته صعود با شتاب قبلی را نیز نمی‌توان متصور بود. متعادل شدن روند بازار همچنان به کام گروه‌ها و نمادهای کوچک ازجمله  تایرسازان خواهد بود . 
پیش‌بینی می‌شود روند بازار در گروه‌های بزرگ باتوجه به خروج نقدینــگی اخیر همچنان نوسانی باشد که این امر به‌طور قطع به نفع نمادها و گروه‌های کوچک بازار سرمایه ازجمله تایری‌ها خواهد بود و سرمایه‌گذاری در این بخش را  کم‌ریسک‌تر ازگذشته می‌کند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =