بورس

برخی کارشناسان معتقدند به‌دلیل ورود سرمایه‎های جدید به بورس و رفع برخی ابهامات مهم در برگزاری مجامع شرکت‎ها باید منتظر شکل‎گیری موج مثبت و افزایش شاخص‌کل بعد از برگزاری مجامع بود.

  به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته همزمان با افزایش بیش از 5600‌واحدی شاخص کل بورس تهران، نمادهای بزرگ گروه خودرویی روند مثبتی را طی کردند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، سایپا آذین، قطعات اتومبیل ایران، لنت ترمز ایران، رینگ‎سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‎گری ایران، سرمایه‎گذاری رنا، فنرسازی زر و ایرکا پارت صنعت سبزپوش شدند و در مقابل آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودرو شرق، چرخشگر، بهمن‎دیزل، گروه بهمن، تولید محور خودرو و فنرسازی خاور منفی خوردند.

همچنین در گروه خودرویی روز گذشته طی 50هزار و 401 نوبت معاملاتی، 759میلیون و 966هزار سهم به ارزش 142میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 24هزار میلیارد تومان شد.

خودرویی‎ها در مدار صعود می‎مانند؟

 باتوجه به روندی که گروه خودرویی در هفته جاری در پیش گرفته است، به نظر می‎رسد در دادوستدهای امروز نیز خودرویی‎ها روند مثبتی را در پیش بگیرند. از سوی دیگر، با توجه به روندی که کلیت بازار طی می‎کند، تا پایان تیرماه که فصل برگزاری مجامع است می‌توان پیش‎بینی کرد خودرویی‎ها بتوانند تا این زمان همچنان بر مدار صعود گام بردارند. این در حالی است که در پایان معاملات دیروز، شاخص‌کل بورس تهران با افزایش ۵۶۷۹ واحد به کانال ۲۲۳هزار واحدی وارد شد و با دست‌به‌دست شدن 4میلیارد و ۷۶۲میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۴۲هزار نوبت دادوستد، ارزش معاملات تالار حافظ به بیش‌از ۱۶۰۰میلیارد تومان رسید.

افزایش احتمالی شاخص کل بعد از برگزاری مجامع

برخی کارشناسان معتقدند به‌دلیل ورود سرمایه‎های جدید به بورس و رفع برخی ابهامات مهم در برگزاری مجامع شرکت‎ها باید منتظر شکل‎گیری موج مثبت و افزایش شاخص‌کل بعد از برگزاری مجامع بود.

 از‌سوی دیگر، شاخص بورس در چند وقت اخیر با برخی ابهامات و ریسک‎های سیستماتیک همراه بود اما به دلیل این‎که بازارهای موازی قادر به ایجاد فضای جذابی برای سرمایه‎گذاری نشده‎اند، سرمایه‎های مردم به بورس وارد شده است.

 البته ذکر این نکته ضروری است که طی سال‎های گذشته برخی شرکت‎ها در مجامع خبرهای ناخوشایندی به سهامداران می‎دادند اما مجامع سال جاری، رنگ دیگری به خود گرفته است و به نظر می‎رسد اخبار اعلامی مدیران شرکت‎ها به سرمایه‎گذاران مثبت باشد. بنابراین باید شاهد شکل‎گیری موج مثبت و افزایش شاخص بعد از برگزاری مجامع بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =