بورس

رشد قیمت‌ها باعث شد شاخص کل بار دیگر کانال‌شکنی کند و رکورد جدیدی را به ثبت برساند؛ به‎طوری‎که این اولین‌بار در تاریخ بورس ایران است که شاخص‌کل کانال ۲۲۹هزار واحدی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی باتوجه به افزایش 2900 واحدی شاخص کل، نمادهای گروه خودرویی روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، به‎طوری‎که نمادهای   سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، مهرکام‌پارس، سایپا آذین، محورسازان ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودرو شرق، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‎سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران و تولید محور خودرو مثبت شدند و در مقابل تنها لنت ترمز ایران منفی خورد. همچنین در گروه خودرویی دیروز طی 31هزار و 946 نوبت معاملاتی، 641میلیون و 540هزار سهم به ارزش 143میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 28هزارو319 میلیارد تومان  شد.

تقاضا بر عرضه پیشی گرفت

با توجه به روندی که خودروسازان طی روزهای اخیر طی کرده‎اند، به‌نظر می‎رسد هنوز پتانسیل رشد بیشتر را داشته باشند. بر همین اساس، این روزها اقبال به خودرویی‎ها بسیار زیاد است و نمادهای      این صنعت بورسی طی چند روز اخیر بیشترین ارزش و حجم معاملات را به خود اختصاص داده‎اند. حال باید دید در ادامه روند حرکتی خودرویی‎ها، قیمت‎ها به چه سمت‎وسویی خواهند رفت. این در حالی است که طی معاملات روز گذشته، در بسیاری از سهم‌ها، تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و سبب شد صف‌های خرید شکل بگیرد.

برای نخستین‌بار در تاریخ بورس!

رشد قیمت‌ها باعث شد شاخص کل بار دیگر کانال‌شکنی کند و رکورد جدیدی را به ثبت برساند؛ به‎طوری‎که این اولین‌بار در تاریخ بورس ایران است که شاخص‌کل کانال ۲۲۹هزار واحدی را پشت سر می‌گذارد.

بر این اساس، روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران ۲۹۲۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۲۹هزار و ۸۰۸ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۵۳۴ واحد رشد مواجه شد و عدد ۵۵هزار و ۹۷۶ واحدی را تجربه کرد. از سوی دیگر، ارزش معاملات بورس تهران دیروز به رقم 1472میلیارد تومان رسید و حجم داد و ستدها نیز عدد 4میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

شاخص کل فرابورس نیز  با ۳۱ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۹۲۷ رسید. ارزش داد و ستدهای این بازار هم رقم ۷۵۸میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات تا رقم 1.4میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =