ام‌جی RX5

هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 500 تا 540 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. این در حالی است که شرکت «اتومبیل‌سازی‌فردا» «ام‌جی RX5» را با قیمتی حدود 300 میلیون تومان به فروش رسانده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، اوایل سال 97 زمزمه‌های تولید یک محصول جدید چینی در کشور به گوش می‌رسید و چندی بعد مشخص شد شرکت «اتومبیل‌سازی فردا» به‌عنوان شریک تجاری سایک چین قصد دارد یکی از محصولات کمپانی ام‌جی یعنی مدل «RX5»را در خط تولید سمنان مونتاژ و روانه بازار کند. اما از آن‌جاکه این شرکت سیاست چراغ خاموش را در پیش گرفت، هیچ‌ اطلاعاتی از روند تولید و مونتاژ این کراس‌اوور چینی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت. تا سرانجام با آغاز دور جدید تحریم‌ها، سرنوشت این محصول تازه‌وارد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت  اما در این مدت گویا «ام‌جی RX5» به تعداد محدود در خط‌تولید شرکت «اتومبیل‌سازی‌فردا» در سمنان با دو نسخه فول و نیمه‌فول تولید و مونتاژ شده و به‌صورت غیررسمی و بدون اعلام هیچ‌گونه شرایط فروش، توسط دلال‌ها و برخی نمایشگاه‌داران به فروش رسیده است.

حال پس از گذشت چندماه این کراس‌اوور چینی توانست مجوزهای لازم برای دریافت پلاک ملی را اخذ کند و به‌صورت رسمی راهی خیابان‌های کشور شود. هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 500 تا 540 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. این در حالی است که شرکت «اتومبیل‌سازی‌فردا» «ام‌جی RX5» را با قیمتی حدود 300 میلیون تومان به فروش رسانده است.

از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به «کوپا T210»، «دامای X7»، «هانتنگ X7» و «چری تیگو 7» اشاره کرد که خودروهای مذکور به دلیل سابقه حضور بیشتر در بازار ایران، شانس موفقیت بیشتری از «ام‌جی RX5»را دارند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروهای فروخته‌شده توسط این شرکت دارای گارانتی دوساله یا 60 هزار کیلومتر است و مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به آن‌ها برعهده شرکت «جیلران‌موتور» خواهد بود. اما از آن‌جایی که چند سالی است فعالیت این شرکت بسیار محدود شده و اکثر نمایندگی‌های آن در سطح کشور به حالت تعلیق در آمده‌اند، باید دید مدیران این شرکت چگونه می‌خواهند وضعیت شبکه خدمات پس از فروش را سر و سامان دهند و چه برنامه‌ای برای ارائه خدمات به خودروهای «ام‌جی RX5»دارند.

با وجود این‌که برند ام‌جی یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای چینی موجود در کشور است و از لحاظ کیفی در جایگاه قابل‌قبولی قرار دارد اما بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به ازای پرداخت مبلغی حدود 500 میلیون تومان، خودرو کره‌ای یا اروپایی کارکرده را برای خرید انتخاب کنند. همین موضوع می‌تواند وضعیت این محصول تازه راه‌یافته به بازار را با مشکل همراه کند.

«ام‌جی RX5» چه ویژگی‌هایی دارد؟

«ام‌جی RX5»یا «رووی RX5» یکی از محصولات پرفروش و شناخته‌شده در بازار چین بوده که به بر پایه پلت‌فرم ام‌جی GS شکل گرفته است. پیشرانه به‌کار رفته در این خودرو از نوع دو لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر است که توانایی تولید نیرویی معادل 220 اسب‌بخار در دورهای 5000 تا 5300 و حداکثر گشتاور 350 نیوتون‌متر در دورهای 2500 تا 4000 دور در دقیقه را دارد.

توان این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده ۶سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. با توجه به اینکه حداکثر گشتاور RX5 در دور موتور ۲۵۰۰rpm قابل بهره‌برداری است، برخی منابع شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو را در محدوده ۹‌ثانیه اعلام می‌کنند.

وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم، فاصله محور ۲۷۰۰ میلی‌متر و فضای بار ۵۹۵ لیتری نشان می‌دهند RX5 کاملا در رده یک کراس‌اوور متوسط ۵‌نفره قرار دارد.

ازجمله امکانات «ام‌جی RX5»می‌توان به سیستم استاپ‌استارت پیشرانه، حالت رانندگی ECO، چراغ‌های ماتریکسی با تنظیم ارتفاع اتومات، مه‌شکن‌های چرخشی جلو، اتولایت، چراغ خوش‌آمدگویی، چراغ بدرقه، آینه‌های تاشو برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، صندوق برقی، استارت دکمه‌ای، پدال شیفتر پشت فرمان، کروزکنترل، صندلی‌های برقی جلو با تنظیم برقی گودی کمر راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم پخش ARKAMYS با 8 اسپیکر، مانیتور 10.4 اینچی لمسی، نمایشگر صفحه کیلومتر، کول‌باکس، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در شیب، سیستم کنترل پایداری و کشش، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، دوربین عقب، دوربین 360‌درجه، رادار جانبی یا هشداردهنده تغییر لاین (LDW) و رادار جلو یا هشداردهنده تصادف جلو (FCW) اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    خواهشا این قدر از ماشین های چینی تبلیغ نکنید بگویید دراین چهل سال خود چه هنری دارید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    1 0
    یکی از بهترین خودروهای بازار که از تمام کره ای ها هم سرتر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =