مسابقات شتاب

مسابقات شتاب یا همان درگ، طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز چند سالی است این مسابقات تحت‌نظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در سطوح مختلف در شهرهای کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، مسابقات شتاب یا همان درگ، طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز چند سالی است این مسابقات تحت‌نظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در سطوح مختلف در شهرهای کشور برگزار می‌شود. از این رو می‌توان گفت طی سال‌های گذشته طرفداران این رشته در ایران نیز رو‌به ‌افزایش بوده است.
اما یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین دوره مسابقات درگ برگزارشده در کشور، به دور نخست مسابقات شتاب بزرگ جزیره کیش که در دهم دی‌ماه سال 1395 برگزار شد، اختصاص داشت. این مسابقه به‌دلیل حضور قابل‌توجه شرکت‌کنندگان با خودروهای خاص و کمیاب، بسیار مورد‌توجه علاقه‌مندان این رشته قرار گرفت. اما متاسفانه به‌دلیل وجود برخی مشکلات، شاهد تداوم برگزاری این مسابقه در سال‌های گذشته نبودیم. خبری خوشحال‌کننده برای کیشوندان که اواسط دی‌ماه سال جاری اعلام شد، برگزاری دور دوم مسابقه درگ در تاریخ چهارم بهمن‌ جاری بود. اما با نزدیک شدن به موعد برگزاری این مسابقه، با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی و احتمال بروز توفان در این جزیره، برگزاری این مسابقه به روزهای پنجشنبه و جمعه دهم و یازدهم بهمن موکول شد.


بر این اساس روزهای پایانی هفته گذشته، جزیره کیش میزبان 133 شرکت‌کننده بود که در محل باند تفریحات هوایی این منطقه و زیر نظر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کیش برای رقابتی نفس‌گیر گردهم جمع شده بودند. این مسابقه در 11کلاس طی روزهای پنجشنبه و جمعه تحت‌نظارت داوران مجرب تحت‌نظارت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شد. به‌دلیل حساسیت بالای رقابت، تایم‌گیری توسط دستگاه‌های مخصوص انجام شد که با دقت هزارم ثانیه‌ای نتایج را به داوران اعلام می‌کردند که این موضوع نشان از اهمیت بالای مسابقه شتاب بزرگ در جزیره کیش دارد.


پس از برگزاری این مسابقه و همچنین تصمیم‌گیری هیات داوران، عصر روز یکشنبه سیزدهم بهمن‌ماه، طی مراسمی نفرات برتر این مسابقه اعلام شدند. در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات احسان حدادی و حسین توکلی از قهرمانان المپیکی کشور به‌عنوان میهمانان ویژه، محمدرضا مداح؛ مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مازیار ناظمی؛ سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، دکتر امیری‌خراسانی؛ سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم، حسین نبوی؛ رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد کیش و پورسینا؛ مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان حضور داشتند.
یادآور می‌شود دور قبلی مسابقات درگ در جزیره کیش، تحت‌عنوان جام زنده‌یاد عمید کمپانی برگزار شد که 119 شرکت‌کننده از استان‌های تهران، فارس، خوزستان و هرمزگان در 11کلاس مختلف، به مصاف یکدیگر رفتند و رقابتی نزدیک و دیدنی با یکدیگر داشتند.

    اعلام نتایج نفرات برتر در هر کلاس
نتایج این دور از مسابقات درگ جزیره کیش با تاخیری دو روزه سرانجام عصر روز یکشنبه همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مقامات رسمی فدراسیون، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌کنندگان اعلام شد. بر‌این‌اساس نفرات برگزیده هر کلاس به شرح زیر است.
کلاس سوپر جی‌تی (آزاد) که به‌دلیل حضور خودروهای خاص و سوپراسپرت حاضر در جزیره کیش، جذاب‌ترین کلاس این مسابقه به‌شمار می‌رفت، درنهایت با برتری رضا امامی با خودرو نیسان GT-R به پایان رسید. پس از او وحید مولایی با خودرو لامبورگینی هوراکان LP580-2 و بابک جهانی‌مقدم با خودرو کادیلاک CTS-V روی سکوی دوم و سوم جای گرفتند.
در کلاس اختصاصی وحید مولایی با جگوار F-Type مقام نخست، پویش بهاری با شورولت کامارو ZL1 مقام دوم و محمدرضا شکرالهی با خودرو کرایسلر 300C SRT8 مقام سوم را از آن خود کردند. در کلاس GT2 نیز با برتری مصطفی ناطقی با خودرو مینی کلابمن پایان یافت پس از او سعید مولایی با خودرو مازراتی گیبلی و وحید مولایی با خودرو مازراتی گیبلی در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. نفرات برتر کلاس GT1 نیز به ترتیب به نادر نشاط با خودرو فولکس‌واگن GTI، مسعود جاودانی با خودرو ب‌ام‌و 230i و وحید مولایی با خودرو ب‌ام‌و Z4 اختصاص یافت.
یکی دیگر از کلاس‌های جذاب در این مسابقه، کلاس V8+ (موتورهای هشت‌سیلندر بالای 5000‌سی‌سی) بود که در‌نهایت با برتری نوید نگارنده با خودرو شورولت کوروت C7 زرد رنگ به پایان رسید. پس از او محمدرضا شکرالهی با خودرو کرایسلر 300C SRT8 مقام دوم و سجاد نقدی با دوج چارجر SuperBee SRT8 مقام سوم را از آن خود کردند.
در کلاس V8 (موتورهای هشت‌سیلندر زیر 5000سی‌سی) نیز در‌نهایت وحید مولایی با خودرو مازراتی گرن‌توریسمو در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از او محمدرضا صابری با خودرو فورد موستانگ GT و کوشا تنها با خودرو سنتینیال VS500 به ترتیب روی سکوی دوم و سکو قرار گرفتند. 
کلاس تاپ‌استریت‌پلاس که عنوان شلوغ‌ترین کلاس این دوره را به خود اختصاص داده بود، در پایان با برتری حامد حیدری‌منش با خودرو نیسان 370Z، وحید مولایی با مرسدس‌بنز SLK350 و هومن میردار با هیوندای جنسیس کوپه خاتمه یافت.
نفرات برترکلاس تاپ‌استریت نیز به ترتیب محمد مولایی با خودرو مرسدس‌بنز SLK350، وحید مولایی و محمدرضا تابع با خودرو تویوتا آریون اعلام شد. در کلاس ریس‌استریت‌‌پلاس نیز سید‌حسین اتقانی با خودرو رنو کلیو RS مقام اول را از آن خود کرد و پس از او پوریا حاجی‌میرزایی با خودرو مزدا 6 مقام دوم و عبدالرضا وریدی با پژو207 مقام سوم را کسب کردند. نفرات برگزیده کلاس ریس استریت، عبدالرضا وریدی با خودرو پژو 207 مقام اول، احسان بیگی با خودرو تویوتا کرولا مقام دوم و عرفان کربلایی با خودرو هیوندای الانترا مقام سوم اعلا شدند.
در کلاس SUV نیز رتبه نخست به شهرام احمدآبادی با جیپ گرندچروکی SRT8، رتبه دوم به نادر نشار با رنجروور ولار و رتبه سوم به پدرام شمسی با مرسدس‌بنز GLK350 اختصاص یافت. در پایان نیز نفرات برتر کلاس SUV نیز به ترتیب پدرام شمسی با مرسدس‌بنز GLK 350 مقام نخست، ارسطو عامری با فورد EDGE مقام دوم و نیک‌فرجام با خودرو اینفینیتی QX70 مقام سوم را کسب کردند. در پایان برگزاری این دوره از مسابقات، رضا خزایی به‌عنوان با اخلاق‌ترین شرکت‌کننده از سوی هیات اتومبیلرانی کیش معرفی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =