ام وی ام ایکس 22

طراحی ام‌وی‌ام ایکس22 از زبان طراحی جدید چری به نام Life in Motion الهام گرفته و سعی شده در آن مد و قدرت نمایان باشد. در روند تولید این خودرو، حدود 100 تست انجام شده و بیش از 200 دستگاه برای این تست‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و بیش از یک‌میلیون کیلومتر مسافت با این خودروها برای انجام تست‌ها طی شده‌، البته طراحی آن در مقایسه با رقبای خود یک سر و گردن بالاتر بوده، نکته‌ای که اولین تقابل جدی و نکته تصمیم‌ساز برای مشتریان است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به تغییر سبک زندگی و روند افزایش شهرنشینی و درنتیجه آن پیدایش کلان‌شهرها که با خود آلودگی  و شلوغی بسیاری را همراه داشته، ترافیک و یافتن جای پارک همواره معضل بزرگی بوده است. از این‌رو طی سال‌های گذشته خودروهای هاچ‌بک و شهری طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. حال تصور کنید این خودروهای شهری با حس یک خودرو شاسی‌بلند ادغام شوند، حاصل کار مینی کراس‌هایی هستند که امروز در بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی روزبه‌روز بر طرفداران آن‌ها افزوده می‌شود.
در بازار خودرو ایران هم اوضاع به این‌گونه است و در سال‌های اخیر روزبه‌روز بر طرفداران این دست از خودروها  افزوده می‌شود. حدود 4سال پیش با ورود رنو کپچر به بازار کشور، این روند آغاز شد. اما مشکل کراس‌اوورهای اروپایی در بازار ایران، قیمت گران و خدمات محدود آن‌ها بود. اما در این بین شرکت مدیران‌خودرو اواخر سال95، یک کراس‌اوور جذاب و مدرن را رونمایی کرد که باتوجه به قیمت مناسب در مقایسه با نمونه‌های اروپایی، وجود آپشن‌ها و امکانات ایمنی و رفاهی مناسب، توانست طرفداران بسیاری را جلب کند.
ام‌وی‌ام ایکس22 به لحاظ طراحی از سایر چینی‌ها متمایز بود زیرا طراحی پخته‌ای داشت و البته کاملا شبیه مدل  مفهومی و اولیه فولکس‌واگن T-ROC  بود. به همین خاطر از همان ابتدا ایکس22 حسی متمایز را به ایرانیان داد. اما آنچه این خودرو را محبوب کرد، طراحی بسیاز زیبا و مدرن آن بود که جوانان، بانوان و تمام کسانی را که به استایل مد روز گرایش دارند، به سرعت جذب کرد. ارتفاع نسبتا بالا در مقایسه با رقبا حس یک شاسی‌بلند واقعی را می‌دهد، در کنار اینکه ظرافت‌های طراحی یک هاچ‌بک مدرن را نیز دارد.
طراحی ام‌وی‌ام ایکس22 از زبان طراحی جدید چری به نام Life in Motion الهام گرفته و سعی شده در آن مد و قدرت نمایان باشد. در روند تولید این خودرو، حدود 100 تست انجام شده و بیش از 200 دستگاه برای این تست‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و بیش از یک‌میلیون کیلومتر مسافت با این خودروها برای انجام تست‌ها طی شده‌، البته طراحی آن در مقایسه با رقبای خود یک سر و گردن بالاتر بوده، نکته‌ای که اولین تقابل جدی و نکته تصمیم‌ساز برای مشتریان است. 
همچنین بهره‌مندی از پلت‌فرم جدید در این خودرو سبب شده است بدنه‌ای عضلانی‌تر و تنومند از سایر رقبا داشته باشد و روحیه آفرودی در کالبد آن تزریق شود. به گونه‌ای که ارتفاع از زمین در این خودرو به صورتی است که زاویه ورود و خروج مناسبی را برای آن ایجاد کرده که این موضوع در بسیاری از رقبای ایکس22 و هاچ‌بک کراس‌های موجود در بازار کمتر مشاهده می‌شود.
موتور 1.5‌لیتری تنفس طبیعی این خودرو توسط شرکت معتبر و بنام اتریشی AVL طراحی‌ شده و تحت لیسانس این شرکت ساخته می‌شود. 
این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 (استاندارد روز) است. از سوی دیگر سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن کمتر از 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن‌را بدل به یک خودرو اقتصادی کرده، همچنین دارای 2 نوع جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی است که نیروی تولیدشده موتور را به چرخ‌های جلو می‌رسانند. ام‌وی‌ام ایکس22 در حد یک کراس‌اوور کوچک دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است که آن را به انتخابی ارزشمند بدل می‌کند.
از امکانات رفاهی آن می‌توان به نمایشگر 8اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت اتصال USB، کروزکنترل، سیستم کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور و دوربین عقب، کامپیوتر سفر، سانروف و… اشاره کرد. اما چندی‌پیش مدیران ارشد شرکت مدیران‌خودرو درراستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و احترام به حسن‌سلیقه آن‌ها، امکانات ایمنی و رفاهی دیگری را به لیست این خودرو محبوب و موفق اضافه کردند که شامل سیستم کنترل پایداری الکتریکی و همچنین تغییر در سیستم ترمزگیری آن می‌شود. دکمه ESP ام‌وی‌ام ایکس22، روی داشبورد در قسمت پایین تنظیمات سیستم تهویه نصب شده است و راننده می‌تواند با فشار دادن آن، این سامانه را غیرفعال یا فعال کند. دیگر آپشن جدید ام‌وی‌ام ایکس22، سیستم نمایش فشار باد لاستیک و اخطار آن است که TPMS نام دارد. 
سنسورهای باد لاستیک، درون هر رینگ کارگذاری شده‌اند و در صورت وجود مشکل روی صفحه آمپر خودرو اخطار آن نمایش داده می‌شود. همچنین کنسول زیرآرنجی نیز به منظور رفاه و آسایش راننده و سرنشین جلو به این خودرو اضافه شده است که همگی سبب می‌شوند حس اطمینان‌خاطر و آسایش در این کراس‌اوور توانمند دوچندان شود.
ام‌وی‌ام ایکس22 به لحاظ کیفی نیز توانست در بازار پررقابت چین که به‌عنوان آزادترین بازار رقابتی جهان با بیشترین تعداد برند شناخته می‌شود، در ارزیابی معتبرترین موسسه کیفی جهان (جی‌دی پاورز) در کلاس مینی‌کراس‌ها لقب باکیفیت‌ترین را ازآن خود کند. این کراس‌اوور زیبا همواره موردتوجه سلیقه‌های مختلف جامعه قرار گرفته که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، مدرن و به‌روز بودن است. از این رو می‌توان گفت ام‌وی‌ام ایکس22 لذت یک خودرو زیبا و مدرن را با قیمت و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده که توسط شرکت مدیران‌خودرو  ارائه می‌شود، به مالکان خود هدیه می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =