بورس

روز گذشته سرانجام ایران‌خودرو خبر از انجام قطعی افزایش سرمایه خود از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داد، بر این اساس ایران‌خودرو درنظر دارد با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، سرمایه فعلی را از 1.53هزار میلیارد به بیش از 32.2هزار میلیارد تومان برساند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته سرانجام ایران‌خودرو خبر از انجام قطعی افزایش سرمایه خود از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داد، بر این اساس ایران‌خودرو در‌نظر دارد با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، سرمایه فعلی را از 1.53هزار میلیارد به بیش از 32.2هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این خودروساز درصورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال خواهد شد. از سوی دیگر، میزان درصد افزایش سرمایه ایران‌خودرو 2008درصد خواهد بود. باتوجه به این موضوع قطعا امروز ایران‌خودرو به جذاب‌ترین سهم بازار سهام تبدیل خواهد شد و نقدینگی بسیار زیادی را به‌سوی خود سوق خواهد داد. از‌سوی‌دیگر، باید در روزهای آینده منتظر خبرهای افزایش سرمایه دو شرکت سایپا و پارس‌خودرو نیز باشیم.

   تاثیر افزایش سرمایه نمادهای شاخص‌ساز
بر اساس این گزارش، در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، سایپا آذین، نیرومحرکه، رادیاتور ایران‌الکتریک‌خودرو‌شرق، ریخته‌گری تراکتوسازی ایران، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد و لنت‌ترمز ایران مثبت شدند و درمقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، زامیاد، محورسازان ایران‌خودرو، چرخشگر، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، گروه بهمن و کمک‌فنر ایندامین منفی خوردند. روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 107هزار و 758 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 477میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 67هزارو632میلیارد تومان شد. این گزارش حاکی است، شاخص‌کل بورس تهران در دادوستدهای روز یکشنبه با افزایش 1776واحدی در تراز 454هزار و 618 واحد قرار گرفت. به نظر می‌رسد طی دو روز اخیر نماگر اصلی بازار وارد استراحت شده و دیگر از رشدهای شارپی خبری نیست. حال باید دید آیا خبر افزایش سرمایه نمادهای شاخص‌ساز می‌تواند شاخص کل را دوباره به حرکت درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =