بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای خودروساز همچنان به روند مثبت خود ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، گروه بهمن و فنرسازی‌زر مثبت شدند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای خودروساز همچنان به روند مثبت خود ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، گروه بهمن و فنرسازی‌زر مثبت شدند و درمقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی خاور، تولید محور خودرو و سازه‌پویش منفی شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی، طی 107هزار و 947 نوبت معاملاتی، 800میلیون سهم به ارزش 444میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی به 70هزارو962 میلیارد تومان رسید که این امر نشان‌دهنده بازگشت رونق به معاملات گروه خودرویی است. این در حالی است که شاخص کل بورس تهران با افزایش 13هزار و 745 واحدی در تراز 529 هزار و 328 واحدی قرار گرفت.

   بازار نیاز به زمان دارد
برخی کارشناسان معتقدند تغییر حجم مبنا در شرایطی در دستور کار نهاد نظارتی بازار سرمایه قرار گرفته که می‌تواند برای نمادهای بزرگ بازار با قابلیت نقدشوندگی بالا جذابیت ایجاد کند و این مهم یکی از راهکارها برای هدایت نقدینگی و عملا افزایش کارآیی بازار است، در حالی که سازمان بورس با افزایش حجم مبنا کمک کرد تا نمادهای کوچک که با حجم نقدینگی اندک، آستانه مثبت و منفی 5‌درصد را در روز تجربه می‌کردند و با حجم معاملاتی قابل‌توجهی نمی‌توانستند رویه کشف قیمت روزانه را تغییر دهند، به وضعیت جدید مبنی بر افزایش حجم معاملات برای کشف قیمت تغییر رویه دهند. تنها موردی که در این میان موجب نگرانی برخی سهامداران شده، این است که زمان‌بندی در این میان لحاظ نشده، بر این اساس، بهتر است تغییرات بنیادی در شیوه‌ها و زیرساخت‌های بازار با فاصله یک ماه اعمال شود و تجربه قوانین بازار پایه این مهم را به‌خوبی به اثبات رساند که بازار نیاز به زمان دارد تا خود را با شرایط جدید وفق دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

آخرین اخبار