بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی دسته‌جمعی مثبت شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های پارس‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، سایپا آذین، نیرومحرکه، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، چرخشگر، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و سازه‌پویش سبزپوش شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی دسته‌جمعی مثبت شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های پارس‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، سایپا آذین، نیرومحرکه، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، چرخشگر، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و سازه‌پویش سبزپوش شدند و درمقابل تنها نماد ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خورد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 58هزار و 557 نوبت معاملاتی، 431میلیون سهم به ارزش 355میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 85هزارو222 میلیارد تومان شد.

 توقف رشد بازار بعید است
به نظر می‌رسد باتوجه به روندی که وجود دارد، ارزش کل بازار خودرویی تا پایان اردیبهشت‌ماه مرز 100هزار میلیارد تومان را رد کند. همچنین شاخص‌کل بورس دیروز با ۱۶هزار و ۶۲۵ واحد صعود در رقم ۷۲۵هزار و ۶۲۰ واحد ایستاد. بر اساس این گزارش، ارزش بازار سهام این روزها به بالاترین حد خود رسیده و با توجه به این موضوع، ارزش بازار برخی شرکت‌ها چندبرابر ارزش جایگزینی آن‌هاست. با این‌حال کمتر تحلیلگری را می‌توان سراغ گرفت که از توقف رشد بازار سخن بگوید.

 تورم؛ محرک اصلی رشد چندصد هزار واحدی
درحال‌حاضر محرک اصلی رشد چندصد هزار واحدی بازار سهام تورم است و عامل اصلی تورم در سال ۱۳۹۹ کسری بودجه دولت است. بسیاری کارشناسان بازار سهام این تورم را برای سال جاری حتی بالاتر از تورم ۴۱ درصدی سال ۱۳۹۸ ارزیابی و برآورد می‌کنند. 
این در حالی است که این روزها بازار سهام بازیگران جدیدی به خود می‌بیند که به اعداد و ارقام گزارش‌های مالی شرکت‌ها کمتر توجه دارند و معتقدند تورم قابلیت درک و فهم این اعداد و ارقام را مخدوش کرده است؛ بنابراین به حدس و گمان و شایعات اتکای بیشتری دارند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =