بورس

روز شنبه در گروه خودرویی طی 40هزار نوبت معاملاتی، 236میلیون سهم به ارزش 278هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 108هزارو296میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، ایران‌خودرو دیزل، گروه بهمن، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق و کمک‌فنر ایندامین مثبت شدند و در مقابل هیچ نماد خودرویی منفی نخورد. 
همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 40هزار نوبت معاملاتی، 236میلیون سهم به ارزش 278هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 108هزارو296میلیارد تومان شد.

  در آستانه قله یک‌میلیون واحدی
شاخص‌کل بورس نیز دیروز با افزایش 39هزار 
و 304 واحدی در تراز 917هزار واحدی قرار گرفت و به احتمال زیاد تا پایان هفته قله یک‌میلیون واحدی را فتح خواهد کرد، اتفاقی که شاید در گذشته هیچ‌کسی پیش‌بینی آن را نمی‌کرد. اما امروز این موضوع محقق شده است و به‌نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.
 بر اساس این گزارش، در بازار ارز، دلار در محدوده 16هزار تومان درحال نوسان بوده و به عقیده کارشناسان بازار ارز این نوسان ممکن است در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد. بر‌ اساس تحلیل‌های تکنیکال، در صورت عبور دلار از سطح مقاومتی 16هزار و 500 تومان، احتمال رشد این ارز بین‌المللی تا سطح 17هزار و 500 تومان وجود دارد.

  واگذاری واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های ETF
در بازار سهام به تاریخ پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله (ETF) نزدیک می‌شویم و رشد قیمت‌ها در نمادهای بزرگ هدف واگذاری را شاهدیم. 
همین موضوع شاخص‌کل را با شیب تندی در مسیر یک‌میلیون واحدی قرار داده، این در حالی است که انتشار گزارش‌های عملکردی سال قبل در کنار نزدیکی شاخص کل به مرز روانی یک‌میلیون واحدی از چالش‌های پیش روی بازار خواهد بود و باید دید در تقابل «هجوم نقدینگی» و «تمایل به شناسایی سود» کدام‌یک می‌تواند انگیزه‌ای قوی‌تر برای بازار سهام باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =