ام‌وی‌ام X33

نسل اول ایکس 33 که با الگو برداری از نسل سوم تویوتا راو4 راهی بازار جهانی شد، مدت کمی دوام آورد و بلافاصله با به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، دارای ظاهری پخته‌تر و جذاب‌تر شد. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،تب خرید خودروهای شاسی‌بلند به‌خصوص کراس‌اوورها با آغاز واردات به کشور در دهه 80 به‌شدت بالا گرفت و مشتریان بسیاری را به خود جلب کرد، تاآنجاکه بزرگ‌ترین خودروساز کشور هم به‌سمت تولید این خودروها رفت و تولید خودرو ژاپنی سوزوکی گراند ویتارا را  آغاز کرد.تقریبا تمام واردکنندگان نیز به سمت چنین خودروهایی رفتند و همین امر موجب شد شاسی‌بلندها به‌سرعت به کشور راه یابند.
دراین‌شرایط شرکت مدیران ‌خودرو به‌عنوان نخستین تولیدکننده خودروهای چینی  در کشور فعالیت خود را آغاز کرد، تصمیم به عرضه خودرویی شاسی‌بلند در بازار روبه‌رشد این سگمنت در ایران گرفت و درنهایت کراس‌اوور خود را با قیمت معقول و کیفیتی مناسب وارد بازار کرد. این محصول به‌سرعت جای خود را یافت و در همان سال‌ها با سوزوکی گراند ویتارای ژاپنی موردمقایسه قرار  گرفت.  اساس ایکس33 مانند کراس‌اوورهای سختکوش ژاپنی بود تا با ابعاد و آپشن‌های مناسب در کنار کیفیت و خدمات معقول سازنده این خودرو چینی، جایگاهی مستحکم در بازار بیابد. باتوجه به رشد روز افزون این سگمنت و ورود برخی خودروهای موفق کره‌ای و ازسوی‌دیگر رصد بازار خودرو ایران و نیازهای آن ازسوی چینی‌ها، در سال 1393 فیس‌لیفت نسبتا کاملی از این خودرو وارد بازار کشور شد که در دو مدل جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد.
امکانات بیشتر و چهره به‌روزتر این خودرو موفقیت بیشتری را برای آن رقم زد و توانست موقعیت این خودرو را در بازار رقابتی ارتقا بخشد. اکثر خریداران، ایکس33 را به‌دلیل امکانات مناسب، بدنه مستحکم، خدمات پس‌ازفروش خوب و چهره معقول انتخاب می‌کردند. با گسترش بازار و ورود خودروهای متنوع‌تر و جدیدتر، بازهم مدیران‌خودرو در سال 95 فیس‌لیفت کامل و به‌روز این خودرو را با ظاهری اسپرت، مدرن و سقف دورنگ (به سبک خودروهای لندروور) وارد بازار کرد تا با حفظ ویژگی‌های مدل‌های قبلی، چاشنی اسپرت و مدرن‌تری را نیز به آن اضافه کند تا بازهم ایکس 33 به یکی از قابل اعتمادترین و پرفروش‌ترین محصولات مدیران‌خودرو تبدیل شود.
نکته جالب آنکه این خودرو در شرکت سازنده نیز به‌عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات در بازارهای صادراتی شناخته می‌شود و موسسه معتبر سنجش کیفیت جی‌دی‌پاورز این سگمنت را به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروها با درجه رضایت بالا  معرفی کرده است. ازدیگرسو این خودروساز محصولات خود را با تغییرات و همگام با نیازهای روز بازار و رضایت مشتریان آماده می‌کند.

  ویژگی‌ها و مشخصات «X33»
در سال 2005 کمپانی چری برای نخستین‌بار از شاسی‌بلند سایزکوچک شهری خود به‌نام تجاری چری تیگو 3 پرده‌برداری کرد. این خودرو ابتدا به‌دلیل داشتن طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل‌قبول، در بازار چین جایگاه مناسبی را کسب کرد. شرکت مدیران‌خودرو، شریک تجاری چری در ایران نیز در سال 1389 با معرفی این خودرو به‌نام اختصاصی ام‌وی‌ام ایکس 33 (برای بازار ایران) توانست به دلیل نبود خودروهای کراس‌اوور ارزان‌ در بازار، به فروش قابل‌توجهی دست یابد. همین امر سبب شد مدیران‌خودرو بلافاصله پس از معرفی نسل‌های جدید این خودرو، عرضه آن‌ها را در کشور آغاز کند. درواقع این شرکت درراستای احترام به حقوق مشتریان ، همواره به عرضه محصولات جدید این برند می‌پردازد.
نسل اول ایکس 33 که با الگو برداری از نسل سوم تویوتا راو4 راهی بازار جهانی شد، مدت کمی دوام آورد و بلافاصله با به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، دارای ظاهری پخته‌تر و جذاب‌تر شد. 
این در حالی است که طراحان چری رفته‌رفته به زبان طراحی واحدی دست یافتند که می‌توان رگه‌هایی از آن را در نسل کنونی ایکس 33 نیز مشاهده کرد. چری در فیس‌لیفت نخست این خودرو، با دگرگونی نمای جلو و طراحی کابین، تنوع اندکی در طراحی ایکس ۳۳ ایجاد کرد، اما چهره کلی خودرو بدون تغییر باقی ماند. در فیس‌لیفت دوم که امروز با آن سروکار داریم، نمای جلو دستخوش تغییرات زیادی شد. این‌بار چراغ‌هایی کشیده، جلوپنجره مشترک با دیگر محصولات چری، سپر حجیم‌تر با اضافه شدن چراغ‌های روشنایی در روز به آن، برای نخستین‌بار ظاهری مدرن را به ایکس ۳۳ بخشید. علاوه‌بر نمای جلو، زه‌های کرومی جدید روی درها و دستگیره‌ها، آینه‌های جانبی راهنمادار، رینگ‌های پنج‌شاخه دوبل و طرح جدید زاپاس‌بند عقب نیز به هرچه مدرن‌تر شدن ایکس ۳۳ کمک کردند.
در مدل اسپرت؛ مشکی شدن سقف، ستون‌ها و آینه‌ها در کنار استفاده از دیفیوزر در جلو و عقب و نصب رکاب اسپرت به‌صورت فابریک زیر درها، جلوه‌ای جوان‌پسندتر و امروزی‌تر از ایکس ۳۳ را به نمایش گذاشته‌اند. متفاوت بودن رنگ سقف و ستون‌ها با بدنه، سبکی جدید در صنعت خودرو است. ترکیب دو رنگ، در اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو بسیار تاثیرگذار است. چری ایکس 33 حجم‌دهی درخورتوجهی در نمای جانبی بدنه دارد. فضای مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ اطراف گلگیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی هم‌رنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =