بورس

در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی سرانجام ایران‌خودرو به تابلوی معاملاتی بازگشت.

به گزارش «اخبار خودرو​»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی سرانجام ایران‌خودرو به تابلوی معاملاتی بازگشت. این خودروساز روز گذشته با افزایش صد درصدی، در قیمت 1174 ریال باز شد. این در حالی است که دیروز صف خرید 3.4میلیارد دلاری برای ایران‌خودرو تشکیل شد. از سوی دیگر، ارزش کل بازار آبی‌پوشان تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 35هزارو414 میلیارد تومان شد. همچنین سایپا نیز روز شنبه با افزایش نزدیک به 5 درصدی با صف خرید 2.2میلیارد سهمی روبه‌رو بود.
   رکورد بی‌نظیر برای خودرویی‌ها
علاوه‌بر این دو لیدر خودرویی، زامیاد، الکتریک‌خودرو شرق و سایپا‌دیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران و کرمان‌خودرو منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 170هزار نوبت معاملاتی 2میلیارد و 100میلیون سهم به ارزش 1250میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 163هزارو 233 میلیارد تومان شد که یک رکورد بی‌نظیر برای گروه خودرویی به حساب می‌آید.
  تداوم روند صعودی به‌صورت غیریکپارچه روز گذشته شاخص‌کل بورس نیز با کاهش 30هزار واحدی در تراز 987هزار واحدی قرار گرفت و بعد از چند روز از زیر یک‌میلیون واحد پایین آمد.
به‌صورت کلی به‌نظر می‌رسد بازار پس از تغییر سهامداران فعال، باردیگر رشد بیشتری را تجربه کند ولی باید توجه داشت به‌احتمال زیاد روند صعودی مانند هفته‌های اخیر یکپارچه نباشد و تقدم و تأخر در گروه‌ها محسوس خواهد بود.
از سوی دیگر، حواشی ایجادشده در ‌رابطه ‌با بازار سهام و رشد اخیر نیز همچنان ادامه دارد، این در حالی است که اقتصاد باردیگر شاهد وضعیت تورمی شدید است و به نظر می‌رسد بازار ارز، آخرین بازار در حال رشد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =