بورس

در گروه خودرویی طی 242هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد و 359میلیون سهم به ارزش 1163میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 174هزارو379 میلیارد تومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز با کاهش 1361 واحدی در تراز 196هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای خودروساز راه متفاوتی را نسبت‌به هم درپیش گرفتند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، الکتریک‌خودرو شرق، تولیدمحورخودرو و کمک‌فنر ایندامین مثبت شدند و درمقابل نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپاآذین، رادیاتور ایران، فنرسازی زر، ایران‌خودرودیزل و محورسازان ایران‌خودرو منفی خوردند. همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 242هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد و 359میلیون سهم به ارزش 1163میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 174هزارو379 میلیارد تومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز با کاهش 1361 واحدی در تراز 196هزار واحدی قرار گرفت.

   فراز و فرود بازار در هفته گذشته
شاخص‌کل بورس تهران روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش 12هزار و 424 واحدی در تراز 938هزار واحدی قرار گرفت. 
این در حالی است که طی چند روز گذشته شاهد بودیم شاخص‌کل پس از رشدی که در هفته‌های گذشته داشت، از یک‌سو به محدوده یک‌میلیون واحد رسید و از‌سوی‌دیگر به‌دلیل ترس از احتمال ایجاد فشار فروش ناشی‌از آزادسازی 30درصد از سهام عدالت در هفته جاری و تامین نقدینگی خرید عرضه اولیه، تحت تاثیر افت روانی قرار گرفت که به اصلاح قیمتی بسیاری از نمادها انجامید. 

   سطح مقاومتی بعدی شاخص‌کل کجاست؟
درحال‌حاضر بخش اعظم نمادها در محدوده حمایتی به‌سر می‌برند و به لحاظ تکنیکالی همچنان با عبور قطعی شاخص‌کل از مقاومت روانی یک‌میلیون واحد، سطح مقاومتی معتبر بعدی در محدوده ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون واحدی است. در این رابطه، تازه واردان بورسی باید به این نکته توجه کنند از انجام خریدوفروش‌های هیجانی به‌شدت اجتناب ورزند و بر‌اساس منطق و تحلیل در بازار سرمایه به فعالیت بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =