بورس

طی دو هفته آینده مجامع شرکت‌های خودرویی برگزار می‌شود. بر این اساس، باید منتظر ماند و دید آن‌ها چه خبرهایی از فعالیت‌های جدید خود اعلام خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دومین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری نمادهای خودرویی باز هم پرتقاضا و مثبت دنبال شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی خاور، کرمان‌خودرو و فنرسازی زر مثبت شدند و در مقابل هیچ نماد خودرویی منفی نخورد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 113هزار نوبت معاملاتی، 1.6 میلیارد سهم به ارزش 1189میلیارد تومان معامله شدند.
   اخبار مثبت مجامع؛ متضمن ادامه رشد نمادها
طی دو هفته آینده مجامع شرکت‌های خودرویی برگزار می‌شود. بر این اساس، باید منتظر ماند و دید آن‌ها چه خبرهایی از فعالیت‌های جدید خود اعلام خواهند کرد. این اخبار می‌تواند آینده رشد نمادهای این صنعت بورسی را تضمین کند. بر اساس این گزارش، شاخص‌کل بورس روز گذشته با افزایش بیش از 71هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 800هزار واحدی قرار گرفت. ازسوی‌دیگر، افزایش حجم روزانه نقدینگی به بورس، خبرهای مثبت مجامع در تعیین سود، صحبت‌های اخیر مسئولان دولتی مبنی‌بر فراهم‌کردن بسترهای‌ سرمایه‌گذاری برای‌سهامداران و همچنین ارزشمندتر شدن دارایی شرکت‌های بورسی با توجه شرایط حاکم تورم در اقتصاد کشور ازجمله عواملی هستند که شاخص بورس را بعد از اصلاحی کوتاه‌مدت دوباره به مسیر صعودی باز می‌گرداند.
   با نگاه بلندمدت وارد بازار سرمایه شویم
با توجه به افزایش بی‌سابقه ورود نقدینگی و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، توصیه به سرمایه‌گذاران تازه وارد این است که از طریق مشاوره با کارشناسان خبره بورس اقدام به سرمایه‌گذاری مطمئن و بلندمدت و خرید سهام کنند و از هیجانات مقطعی، نوسان‌گیری و تشکیل صف‌های خرید و فروش که برخلاف اصول منطقی سرمایه‌گذاری و موجب ضرر و زیان بسیار است، بپرهیزند. 
با نگاهی تحلیلی و واقع‌بینانه به شاخص بورس می‌توان گفت افرادی در مسیر سرمایه‌گذاری در این بازار موفق بوده‌اند که با انتخاب سهام کارشناسی‌شده و با دیدگاه بلندمدت، وارد بازار سهام شده‌اند و با توجه به پتانسیل بالای روند صعودی ارزش سهام، بدون در نظر گرفتن افزایش و کاهش‌های مقطعی و هیجانی و تنها با نگهداری سهام خود، از سود این بازار بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار