بورس

در معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه گذشته، شاخص‌کل نیز با کاهش بیش از 15هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 901هزار واحدی قرار گرفت. از سوی دیگر، در کنار رشدهای خیره‌کننده‌ای که بورس از خود به یادگار گذاشت، شاخص‌کل بورس از ابتدای هفته گذشته روند متفاوتی را نسبت به هفته‌های ماقبل خود در پیش گرفت و وارد فاز نزولی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه‌ خودرویی در هفته گذشته و در غیاب نمادهای ایران‌خودرو و سایپا، شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، مهندسی نصیرماشین و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران مثبت شدند و درمقابل نمادهای نمادهای نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، رادیاتور ایران و الکتریک‌خودرو شرق منفی خوردند. همچنین در گروه خودرویی طی آخرین روز کاری هفته گذشته، در 195هزار نوبت معاملاتی 923میلیون سهم به ارزش 1374میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته از مرز 500هزار میلیارد تومان گذشت.

   ایران‌خودرو و سایپا؛ موتور پیشران گروه خودرویی
به نظر می‌رسد دو نماد بزرگ ایران‌خودرو و سایپا پس از بازگشت به تابلو بورس، دوباره روند روبه‌رشد خود را آغاز کنند و کل نمادهای گروه خودرویی را نیز در مسیر صعودی قرار دهند. بر اساس این گزارش، در معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه گذشته، شاخص‌کل نیز با کاهش بیش از 15هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 901هزار واحدی قرار گرفت. از سوی دیگر، در کنار رشدهای خیره‌کننده‌ای که بورس از خود به یادگار گذاشت، شاخص‌کل بورس از ابتدای هفته گذشته روند متفاوتی را نسبت به هفته‌های ماقبل خود در پیش گرفت و وارد فاز نزولی شد. کارشناسان چنین اتفاقی را در معاملات بازار طبیعی می‌دانند و معتقدند با توجه به رشدهای پرشتابی که شاخص بورس اخیرا در پیش گرفته بود، بازار نیاز به چنین اصلاحی داشت و شاخص بورس باید زودتر وارد فاز استراحت می‌شد.

   توصیه کارشناسان به سهامداران
به دنبال اصلاحات قیمتی اخیر، برخی کارشناسان به سهامداران گوشزد کرده‌اند اصلاح شاخص بورس به دلیل فراهم‌شدن امکان جابه‌جایی سهام و تصمیم‌گیری‌های درست، به نفع بازار و سهامداران خواهد بود و نباید از افت چندروزه شاخص بورس ترس داشته باشند و تصمیم به عرضه سهام و خروج از این بازار بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =