لکسوس RC F

هرچند طی دوسال گذشته تعداد بسیار اندکی از این مدل با دریافت پلاک گذرموقت، توانستند مدت‌کوتاهی مهمان جاده‌های کشور باشند. حال به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه لکسوس RC F نقره‌ای‌رنگ توسط یکی از مخاطبان به دستمان رسیده که نشان می‌دهد این سامورایی ژاپنی در تهران در حال تردد است.

به گزارش «اخبار خودرو»،از سال‌های گذشته که واردات خودروهای گذرموقت رونق گرفته است، شاهد ورود حجم قابل‌توجهی از خودروها به‌صورت محدود و در بازه زمانی مشخص هستیم که البته دراین‌میان خودروهای خاص و کمیاب هم موفق شده‌اند پا به خاک ایران بگذارند. لکسوس «RC F» ازجمله همین خودروهاست که در بازارهای جهانی چندان موردتوجه نیست و به‌عنوان یک کوپه‌ اسپرت با قیمتی نه‌چندان گران شناخته می‌شود. چون این مدل هرگز به‌صورت رسمی موفق به عرضه در بازار ایران نشده بنابراین برای مصرف‌کنندگان و مخاطبان ایرانی از جذابیت بالایی برخوردار است.

هرچند طی دوسال گذشته تعداد بسیار اندکی از این مدل با دریافت پلاک گذرموقت، توانستند مدت‌کوتاهی مهمان جاده‌های کشور باشند. حال به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه لکسوس RC F نقره‌ای‌رنگ توسط یکی از مخاطبان به دستمان رسیده که نشان می‌دهد این سامورایی ژاپنی در تهران در حال تردد است.

  پیشینه RC F
کمپانی ژاپنی لکسوس در سال 2015 میلادی برای هرچه نزدیک‌تر شدن به رقبای اروپایی خود ازجمله مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از محصول جدیدی در سگمنت خودروهای اسپرت کوپه‌ رونمایی کرد. این محصول که درواقع جایگزین IS F شد، با نام RC F توانست نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کند. بهره‌مندی از یک پیشرانه قدرتمند و همچنین امکانات رفاهی فراوان باعث شد عرصه برای محصولات اروپایی ازجمله ب‌ام‌و M4 از قبل تنگ‌تر شود.
هرچند ‌به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، این کوپه ژاپنی راه طولانی برای رسیدن به موفقیت‌های رقبای آلمانی در پیش دارد اما بازهم به گزینه‌ای مطلوب و ایده‌آل برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت و جذاب تبدیل شده است. لکسوس از سال 2018 نسخه فیس‌لیفت این محصول را با تغییرات جزیی روانه بازار کرده و اکنون این خودرو را در بسیاری از کشورها به‌فروش می‌رساند.

  ظاهر مخوف اما با ابهت
با نگاهی به لکسوس RC F، به‌خوبی می‌توان رگه‌هایی از زبان طراحی مشترک محصولات این برند ژاپنی را دید. این موضوع در نمای جلو بیش‌از هر بخش دیگر خودنمایی می‌کند. جایی که جلوپنجره معروف لکسوس در میان چراغ‌های تند و تیز و زاویه‌دار تعبیه شده است. جلوپنجره بزرگ به‌همراه دریچه‌های ورودی هوا در طرفین سپر، ظاهری مخوف اما با ابهت را به این کوپه ژاپنی بخشیده‌اند. درنمای جانبی، خطوط تند و تیز روی بدنه ازجمله ویژگی‌های چشمگیری هستند زیرا سبب شده‌اند با خودرویی پویا همراه شویم. این طرح همچنین بدنه RC F را عضلانی‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد.
اما نمای عقب این کوپه اسپرت هیجان ذاتی را که در سایر قسمت‌ها مشاهده می‌شود، ندارد و بیشتر شبیه سدان‌های تولیدی این برند است. درواقع چراغ‌ها بسیار شبیه نمونه به‌کاررفته در سری IS و ES هستند اما با اندکی تغییر برای آن درنظر گرفته شده‌اند. دو دریچه خروجی هوا در قسمت انتهایی خودرو که در طرفین سپر خودنمایی می‌کنند، تاحدودی توانسته‌اند سادگی طراحی این بخش را خنثی کنند و حس اسپرت‌تری به آن ببخشند.

  ویژگی‌ و امکانات رفاهی
لکسوس از سال 2018 مدل‌های RC کوپه را به‌روز رسانی و برای تمام مدل‌های آن امکانات استاندارد جدید معرفی کرد. همچنین یک رده تجهیزاتی جدید که بین مدل‌های F-Sport و Premier(لوکس‌ترین مدل‌ها) قرار می‌گیرد به آن افزود.
اکنون فناوری ایمنی کمک‌راننده Safety System+m  در تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. 
امکانات این پکیج شامل سیستم اخطار پیش‌از تصادف، کروزکنترل تطبیقی، چراغ‌های جلو با سیستم تنظیم نور بالای خودکار و سیستم اخطار خروج از مسیر حرکت است. تمام مدل‌های  RC  مجهز به سیستم ناوبری لوکس لکسوس هستند که در صفحه نمایش 10.3اینچی سیستم سرگرمی قابل‌رویت است و از طریق سیستم کنترل صفحه لمسی از راه دور فعال می‌شود. غربیلک فرمان و صندلی راننده نیز مجهز به سیستم Auto-Away هستند که صندلی‌ها را به سمت عقب می‌برد و غربیلک فرمان را نیز به سمت داخل جمع می‌کند تا ورود و خروج از خودرو راحت‌تر باشد. سیستم تهویه برای هر فرد، یک کانال تهویه جداگانه در کابین دارد.
مدل جدید F-Sport Premier Pack Car نیز بین مدل‌های RC F Sport و RC Premier قرار می‌گیرد و از امکاناتی مانند سیستم صوتی مارک‌لوینسون با 17بلندگو، رادیوی دیجیتال DAB، سانروف، سیستم اخطار نقطه‌کور و سیستم هشدار خودروهای عبوری از پشت برخوردار است.

  مشخصات فنی قوای محرکه
لکسوس RC F که رقیب محصولاتی مانند ب‌ام‌و M4 است، از یک موتور ۵لیتری V8 به‌عنوان نیروگاه تامین نیروی پیشران استفاده می‌کند. این موتور V8 با ۳۲سوپاپ، دارای انژکتور سوخت مستقیم است و قدرتی معادل ۴۶۷اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل 527نیوتن‌متر تولید می‌کند. انتقال قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۸سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین پدال‌شیفترهای تعبیه‌شده پشت فرمان نیز در کنار اهرم تعویض‌دنده به افزایش تمرکز راننده کمک می‌کنند.
طبق اعلام لکسوس، شتاب‌گیری این مدل تا 96.6کیلومتر بر ساعت در 4.4 ثانیه اتفاق می‌افتد. همین‌طور لکسوس RC F مدل ۲۰۱۵ به‌صورت الکترونیکی به سرعت 273.6 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سازمان حفاظت محیط‌زیست آمریکا مصرف سوخت RC F در شهر را 14.7لیتر، در جاده 9.4لیتر و به صورت ترکیبی 12.4لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    5 0
    لکسوس «RC F» گذرموقت در تهران دیده شد........ ز دستِ (دیده) و دل هر دو فریاد که هر چه (دیده) بیند دل کند یاد ( لکسوس )➁ بسازم خــنجری نیشــش زِ پـولاد زنــم بـَــر (دیده) تا دل گــردد آزاد ..... فقط پراید وتیبا و سایناو ......را ببیند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =