کد خبر: 230775
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

با شروع تحریم‌های بین‌المللی برخی قطعات و آپشن‌ها به‌دلیل وارداتی بودن و کمبود مواداولیه از خودروهای صفرکیلومتر داخلی حذف شدند که یکی از آن‌ها سنسور دنده‌عقب بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،با شروع تحریم‌های بین‌المللی برخی قطعات و آپشن‌ها به‌دلیل وارداتی بودن و کمبود مواداولیه از خودروهای صفرکیلومتر داخلی حذف شدند که یکی از آن‌ها سنسور دنده‌عقب بود. اما شرکت صنایع تولیدی کروز به‌عنوان شرکتی پیشتاز در داخلی‌سازی قطعات خودرو، بومی‌سازی این قطعه را با همت و به‌کمک دانش مهندسان داخلی از یک‌سال و نیم گذشته آغاز کرد و درآینده نزدیک و با توسعه خطوط تولیدش، سالانه 750 هزار عدد حسگر دنده‌عقب را تولید خواهد کرد. حسگر دنده‌عقب با وجود اینکه قطعه بسیار کوچک و ظریفی است، اما با شروع تحریم‌ها و نبود نمونه داخلی آن خودروسازان مجبور به‌حذف این قطعه از روی محصولاتشان شدند. درعین‌حال شرکت صنایع تولیدی کروز از یک‌سال و نیم گذشته پروژه بومی‌سازی حسگر دنده‌عقب را با مهندسی معکوس آغاز کرد و به‌مرور زمان آن را بهبود بخشید و اکنون موفق به‌تولید انبوه این محصول شده است. فرید سالاریان، قائم‌مقام تولید الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: «یکی از اجزای سپر، حسگر موانع هنگام دنده‌عقب است که بومی‌سازی آن یک‌سال و نیم زمان برد. چراکه نحوه ساخت و قرارگیری آن به‌دلیل قرار گرفتن سپر خودرو درمعرض نور مستقیم آفتاب و مقاومت دربرابر نفوذ رطوبت از اهمیت زیادی برخوردار است.»
قائم‌مقام تولید الکترونیک کروز با اشاره به‌وجود روزانه سه شیفت تولید در کروز اظهار کرد: «به‌دلیل اینکه مواداولیه و بخشی از قطعات الکترونیکی از خارج از کشور تامین می‌شود، دربخش تولید حسگر دنده‌عقب با مشکلاتی مواجهیم و با این وجود درحال‌حاضر ماهانه 45 هزار عدد حسگر تولید می‌کنیم که درصورت بهبود وضعیت، توانایی تولید ماهانه 62هزار عدد را نیز داریم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =