اینفینیتی QX70

میانگین مصرف سوخت این شاسی‌بلند ژاپنی برای مدل 6سیلندر و دیفرانسیل عقب، در شهر حدود 16لیتر و در بزرگراه 11لیتر است. مصرف مدل 6سیلندر AWD نیز در شهر 17لیتر و در بزرگراه 12لیتر برآورد شده است. بیشترین مقدار مصرف سوخت به مدل 8سیلندر AWD تعلق دارد که به 20لیتر در شهر و 14لیتر در بزرگراه افزایش می‌یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»، عموما خودروسازان ژاپنی علاوه‌بر تولید خودروهای اقتصادی، محصولات لوکس خود را در قالب یک برند جداگانه به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. 
در این میان نقش کمپانی نیسان و تویوتا از سایر برندها پررنگ‌تر است. زیرا این دو شرکت با معرفی دو برند مستقل اینفینیتی و لکسوس، توانسته‌اند سهم عمده‌ای از بازار خودروهای لوکس آسیای‌شرقی، اروپا و ایالات‌متحده را از آن خود کنند.
اینفینیتی که به‌عنوان برند لوکس‌ نیسان شناخته می‌شود، سهم بیشتری از سایر لوکس‌سازان ژاپنی در بازار ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. بر این اساس این برند هرگز نتوانست به‌صورت رسمی پا به بازار ایران بگذارد و به‌همین‌دلیل محصولات اینفینیتی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی چندان شناخته‌شده نیست. حال به‌تازگی یک دستگاه اینفینتی QX70 به‌صورت گذرموقت پا به خاک ایران گذاشته است.

  تاریخچه این محصول
اینفینیتی برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۵ با معرفی مدل QX4 به بخش شاسی‌بلندها وارد شد اما این خودرو که تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید، در اصل نسل دوم نیسان پت‌فایندر بود که با تغییرات جزیی به‌عنوان یک اس‌یووی متوسط لوکس توسط اینفینیتی به بازار عرضه شد. بنابراین نمی‌توان QX4 را یک اینفینیتی واقعی دانست؛ اما در سال ۲۰۰۲ این برند متعلق به نیسان، یک کراس‌اوور لوکس سایز‌متوسط به نام FX را معرفی کرد که به‌نوعی جایگزین QX4 بود اما FX برخلاف مدل قبلی، کراس‌اوور مستقل ازسوی اینفینیتی بود و به‌همین دلیل می‌توان آن‌ را نخستین شاسی‌بلند واقعی این شرکت دانست.
اینفینیتی FX روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب FM نیسان ساخته شد و با مدل اسپرت نیسان 350Z مشترک بود. تولید نسل اول این کراس‌اوور لوکس ژاپنی تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت اما در نمایشگاه ژنو همان سال، نسل دوم آن معرفی شد و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. این نسل نیز روی پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده است و در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهارچرخ‌محرک به بازار عرضه می‌شود. اما پس از تغییر شیوه نامگذاری اینفینیتی، از آوریل سال ۲۰۱۳، نام FX به QX70 تغییر یافت.

  طراحی QX70 با سبک‌و‌سیاق شرقی
اینفینیتی QX70 در بخش طراحی بدنه از سبک و سیاق طراحان اینفینیتی تاثیر گرفته است؛ قسمت جلو یک جلوپنجره بزرگ دارد و تا زیر کاپوت و بین گلگیرها امتداد پیدا می‌کند. خودرو دماغه بزرگی دارد و کابین آن کمی به سمت عقب مایل است که البته این سبک از طراحی امروزه توسط بسیاری از خودروسازان مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. طراحی داخلی اینفینیتی QX70 و کنسول بزرگ وسط داشبورد سرشار از تکنولوژی است که ازجمله آنها می‌توان به سیستم مسیریاب Hard Drive، سیستم NavTraffic، سیستم NavWeather و ازهمه مهم‌تر مانیتور مخصوص اینفینیتی اشاره کرد که تصویر هوایی از خودرو نمایش می‌دهد و برای حرکت در ترافیک و پارک دوبل بسیار مناسب است. این تجهیزات دست‌به‌دست هم می‌دهند تا ضمن حفظ ایمنی، سواری نرم و راحتی نیز در اختیار سرنشینان قرار بگیرد.

  مشخصات فنی قوای محرکه
اینفینیتی QX70 با دو پیشرانه بنزینی به بازار عرضه شده است. موتور شش‌سیلندر 3.7لیتری تمام‌آلومینیوم که 325‌اسب‌بخار نیرو و 362‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و موتور 8سیلندر 5لیتری که قادر به تولید 390اسب‌بخار نیرو و 500نیوتون‌متر گشتاور است. هر دو موتور مجهز به سیستم VVEL هستند که کار تنظیم زمان‌بندی سوپاپ‌ها را برعهده دارد. البته یک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر دستی و سیستم تنظیم‌کننده دور موتور، از هر دو موتور پشتیبانی می‌کند. با پدال شیفتر منیزیمی که فقط در پکیج Sport  ارائه می‌شود، راننده کنترل خودرو را بهتر در دست خواهد داشت.
مدل‌های چهارچرخ محرک، مجهز به سیستم هوشمند 
All-Wheel-Drive هستند که مخصوص اینفینیتی و مبتنی‌بر چرخ‌های عقب است. هنگام رانندگی عادی، تمام قدرت موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما وقتی سیستم تشخیص بدهد نیرو افت کرده، حداکثر 50درصد نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این توزیع نیروی 50/50 تضمین می‌کند اینفینیتی QX70 در شرایط خارج از جاده نیز به یک آفرودر قابل‌قبول تبدیل شود.
میانگین مصرف سوخت این شاسی‌بلند ژاپنی برای مدل 6سیلندر و دیفرانسیل عقب، در شهر حدود 16لیتر و در بزرگراه 11لیتر است. مصرف مدل 6سیلندر AWD نیز در شهر 17لیتر و در بزرگراه 12لیتر برآورد شده است. بیشترین مقدار مصرف سوخت به مدل 8سیلندر AWD تعلق دارد که به 20لیتر در شهر و 14لیتر در بزرگراه افزایش می‌یابد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 0
    اینفینیتی «QX70» جدیدترین گذرموقت واردشده به کشور این ژاپنی برای ایرانی‌ها شناخته‌شده نیست!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ ........بله ما فقط لگن و ابو قراضه هایی چون پراید وتیبا وساینا و اریسان و نیسان ابی و..... را می شناسیم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =