بورس

در گروه خودرویی طی 111هزار نوبت معاملاتی، 2.1میلیارد سهم به اررش 840میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 257هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز شنبه با افزایش بیش از 17هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 305هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای بزرگ این صنعت بورسی روند رو به رشدی را تجربه کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر و قطعات اتومبیل ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای گروه بهمن، نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، الکتریک‌خودرو شرق، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیر ماشین و سازه‌پویش منفی خوردند. همچنین در گروه خودرویی طی 111هزار نوبت معاملاتی، 2.1میلیارد سهم به اررش 840میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 257هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز شنبه با افزایش بیش از 17هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 305هزار واحدی قرار گرفت.

   مواجهه روندهای صعودی با فشار عرضه
بر اساس پیش‌بینی اکثر کارشناسان، در کوتاه‌مدت شاهد روند صعودی سنگین و قوی در بدنه بازار نخواهیم بود و هر حرکتی در نهایت با فشار عرضه در بازار مواجه می‌شود. پول‌های هوشمند نیز در انتظار مشخص‌شدن و کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی حاکم در کشورهستند و بعد از آن نقدینگی دوباره وارد این بازار خواهد شد. این در حالی است که وقتی قیمت ارز به‌صورت هیجانی در مدار افزایشی قرار داشت، بازار سرمایه با اصلاح مواجه شده بود. اما اکنون نرخ ارز در بازار با ثبات نسبی مواجه شده است و برخی از فعالان بازار هم پیش‌بینی خود از نرخ ارز را کاهشی می‌دانند. 

   خداحافظی سفت و سخت سرمایه‌گذاران خرد
سرمایه‌گذاران خرد که در ٦ ماه نخست سال به‌صورت هیجانی وارد بازار سرمایه شده بودند، با تجربه بسیار بدی این بازار را ترک کردند و بسیار بعید است به این زودی‌ها دوباره برای سرمایه‌گذاری وارد این بازار شوند، مگر آن‌که در میان‌مدت و بلندمدت با کف‌سازی‌های معقول و جاذبه‌های درون‌زای اقتصادی، این پول‌ها دوباره در قالب سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت به بازار بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =