ابتدا باید گفت باتوجه به‌اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین برای تشخیص درست مشکل باید موارد بسیاری بررسی شود. اما درحالت کلی در زمان استارت و استفاده از ساسات، دیر روشن شدن موتور می‌تواند سه علت عمده داشته باشد. 

خودرو وانت مدل 73 دارم و چند روزی است هنگام استارت، باتوجه به‌اینکه از ساسات استفاده می‌کنم، موتور خودرو با تاخیر روشن می‌شود و در زمان حرکت ریپ می‌زند. علاوه‌بر این، تعویض دنده از 2 به 3 یا از 3 به 4 به‌سختی صورت می‌گیرد؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت باتوجه به‌اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین برای تشخیص درست مشکل باید موارد بسیاری بررسی شود. اما درحالت کلی در زمان استارت و استفاده از ساسات، دیر روشن شدن موتور می‌تواند سه علت عمده داشته باشد. 
  اگر پیچ تنظیم هوای کاربراتور از حالت استاندارد خود خارج شده باشد، در زمانی که موتور سرد شده و به‌هوای بیشتری برای روشن شدن نیاز دارد، هوای مورد نیاز تامین نمی‌شود. در این حالت برای رفع مشکل باید این پیچ تنظیم شود. 
  اما اگر با تنظیم پیچ هوا نیز مشکل برطرف نشود، باید سیستم جرقه‌زنی مورد بررسی قرار گیرد. چراکه احتمال دارد وایر یا حتی یکی از قطعات مهم کویل معیوب شده باشد و نیاز به‌تعویض داشته باشد.
  در کاربراتورهای ونتوری متغیر دیافراگمی وجود دارد تا باتوجه به‌عملکرد ‌ژیگلور، میزان سوخت در دورهای پایین موتور را تنظیم کند و بنا به‌هر دلیلی اگر این قطعه دیافراگمی معیوب شود، چنین اشکالی را ایجاد می‌کند که در این صورت باید ضمن بررسی کاربراتور، در صورت نیاز این قطعه تعویض شود. اما درپاسخ به‌اینکه چرا خودرو در زمان حرکت ریپ می‌زند باید گفت این مشکل چهار دلیل عمده دارد. 
  همان‌طور که در چند سطر بالاتر به‌عملکرد دو نوع سیستم جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی اشاره شد، باید این موارد در ارتباط با راه‌اندازی یک موتور بنزینی درون‌سوز مورد توجه قرار گیرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که متعلقات سیستم جرقه‌زنی با مشکل مواجه شده باشد و نیاز به‌تعویض داشته باشد. اگر شمع‌های موتور معیوب یا به‌اصطلاح کثیف شده باشند باید آن‌ها را تمیز و تعویض کرد. اما اگر پس از تعویض شمع‌ها، قطعاتی همچون وایرها نیز تعویض شود و اشکال همچنان پابرجا باشد، باید چکش‌برق کویل نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه احتمال دارد مدار جرقه خراب شده باشد و برای رفع آن باید چکش‌برق تعویض شود. 
  قطعاتی را که به‌مانیفولد متصل هستند، بررسی کنید تا از محکم بودن  و عدم نشتی آن‌ها اطمینان حاصل کنید و درصورت نیاز این قطعات را محکم کنید تا در لوله‌های ورودی نشتی وجود نداشته باشد.
  اگر کاربراتور به‌اصطلاح خفه کرده باشد، چنین اشکالی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین باید ضمن بررسی سوزن شناور، آن را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود. اما اگر با تمیز کردن این قطعه نیز مشکل برطرف نشد، باید شناورها را تعویض کنید تا سوخت مورد نیاز سیلندرها تامین شود.
   ممکن است باتوجه به میزان کارکرد خودرو شما، سیستم اگزوز خودرو به‌اصطلاح گرفته باشد و سبب بازگشت دود به‌داخل سیلندر و نهایتا ریپ زدن موتور شود. بنابراین در این حالت برای رفع مشکل باید ضمن باز شدن اگزوز، درصورت نیاز این قطعه تعمیر شود. 
اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت در نظر داشته باشید که گیربکس دارای چرخ‌دنده‌هایی است که اگر به‌اصطلاح خشک کار کند، دنده به‌سختی تعویض خواهد شد و در برخی مواقع نیز از آن به‌دلیل وجود اصطکاک میان چرخ‌دنده‌ها صدایی نامتعارف به‌گوش می‌رسد. در این حالت باید ضمن بررسی گیربکس در صورتی که خشک کار کند، برای رفع مشکل به‌آن واسکازین بزنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =