موقعیت سرنشین خودرو در زمان رانندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که علاوه‌بر افزایش راحتی سبب افزایش ایمنی آن‌ها نیز می‌شود. یکی از قطعاتی که در تامین آسایش و ایمنی سرنشینان تاثیر دارد، صندلی و اجزای آن است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،موقعیت سرنشین خودرو در زمان رانندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که علاوه‌بر افزایش راحتی سبب افزایش ایمنی آن‌ها نیز می‌شود. یکی از قطعاتی که در تامین آسایش و ایمنی سرنشینان تاثیر دارد، صندلی و اجزای آن است. 
مهم‌ترین بخش صندلی نیز پشت سری آن است. هنگام تصادف خودرو، به‌دلیل وارد آمدن شتاب منفی و نیروی تصادف به آن، سرنشین به‌سمت جلو پرتاب می‌شود و به‌همین دلیل برای پیشگیری از پرتاب سرنشین و برخورد آن با اجزای داخلی کابین مانند داشبورد، غربیلک‌فرمان و.... سیستم‌های کمربند ایمنی و ایربگ در آن تعـــبیه شده است. 
البته مهار سرنشین توسط سیستم‌های مذکور هم‌زمان می‌شود با برخورد وی با صندلی و در این شرایط آسیب‌پذیرترین بخش بدن ناحیه گردن است. شرکت‌های خودروسازی نیز برای پیشگیری از وارد آمدن آسیب به‌گـــردن سرنشینان، پشت‌سری صندلی را طراحی کردند. 
درحقیقت این قطعه محافظ ناحیه گردن است و در پاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت پیش از حرکت با خودرو باید ارتفاع پشت‌سری صندلی تنظیم شود تا درصورت بروز حادثه احتمالی، به‌بدن سرنشین آسیب جدی وارد نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =