ايران خودرو

ایران ‌خودرو علاوه بر برگزاری هشتمین قرعه ‌کشی فروش فوق ‌العاده خود، روند تحویل خودرو را سرعت بخشیده است

به گزارش «اخبار خودرو»، درحالی‌که دلالان از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها، خودروهای دپوشده خود را راهی بازار کرده‌اند و خریداران نیز درانتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها، همچنان از ‌خرید خودرو خودداری می‌کنند، ایران‌خودرو نیز علاوه‌بر برگزاری هشتمین قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خود، روند تحویل خودرو را تسریع کرده و تعداد قابل توجهی از خودروهای کسری‌دار را که در پارکینگ‌های این خودروساز در انتظار قطعه بودند، تکمیل و روانه بازار کرده است. 

همچنان نیز بخشی از محصولات تولیدی به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه به‌صورت خودرو دارای کسری درانتظار تامین برخی قطعات دارای تکنولوژی بالای ساخت هستند که با تکمیل و عرضه آن‌ها به‌بازار، به‌تعداد محصولات حاضر در بازار به‌شکل چشمگیری افزوده خواهد شد. 

امروز (یکشنبه-دوم آذر) نیز مراسم قرعه‌کشی برای تعیین مشتریان نهایی هشتمین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو برگزار می‌شود که شامل چهار محصول پارس بنزینی، پــــارس با موتور تی‌یو ۵، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و دنا پلاس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه است. 

 افزایش ۲۱ درصدی تحویل هشت‌ماهه

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شده است از ابتدای امسال تا بیست‌وپنجم آبان‌ماه بیش از ۲۶۲ هزار دستگاه خودرو وارد بازار کند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. چرا که سال گذشته درهمین بازه زمانی حدود ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو وارد بازار شده بود. کاهش قابل توجه تعهدات معوق به‌مشتریان نیز از نتایج حاصل از برنامه‌ریزی‌های دقیق در تولید و فروش محصول است. به‌طوری‌که تعهدات معوق ۲۰۰ هزار دستگاهی سال گذشته به ۲۶ هزار دستگاه رسیده است و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

رشد ۵۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه پارسال

ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا بیستم آبان‌ماه و درشرایط تحریم‌های سخت، بیش از ۳۰۵ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کرده که این میزان ۱۱۱هزار دستگاه بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته بوده و این درحالی است که رقم ۳۰۵ هزار دستگاهی در اوایل بهمن سال گذشته به‌ثبت رسیده بود. بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین خودروساز کشور توانسته است میزان تولید ۱۰ ‌ماهه سال گذشته را در کمتر از هشت ماه عملیاتی و محقق کند. در این مدت، ایران‌خودرو رشد ۵۸ درصدی تولید را نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته به‌ثبت رسانده است.

افزایش تولید از نیمه سال گذشته

این دستاورد درشرایطی محقق شده که صنعت‌خودرو کشور به‌صورت مستقیم هدف تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته و فشارها برای توقف چرخ‌های آن رو به‌افزایش است. اما به‌نظر می‌رسد زنجیره تامین و تولید این صنعت استراتژیک با مدیریت جهادی و همت کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، پویایی و رشد خود را به بهترین شکل حفظ کرده است. درواقع تولید در ایران‌خودرو پس‌از یک دوره کاهش، از نیمه سال گذشته رشد مستمر داشته و این خودروساز در جهت تحقق شعار سال تلاش بی‌وقفه‌ای داشته است.

متوسط تولید امسال؛ بیش از ۲هزار دستگاه در روز

میزان تولیدات ایران‌خودرو تا نیمه سال گذشته به‌کمتر از یک‌هزار دستگاه در روز و میزان تجاری‌سازی هم به‌کمتر از ۳۴درصد رسیده بود. از سوی دیگر، تعهدات معوق این خودروساز تا ۲۰۵ هزار دستگاه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته افزایش یافته بود. اما با همت و اراده مدیران و کارکنان ایران‌خودرو، شاخص تولید متوسط امسال این شرکت به‌بیش از ۲ هزار دستگاه در روز رسیده و تعهدات معوق کاهش چشمگیری یافته و میزان تولید تجاری نیز به‌میزان قابل قبولی رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =