فردا SX5

این خودروها به غیر از شاهین و تارا ایران‌خودرو همگی چینی و شاسی‌بلند هستند. بنابراین در زمستان شاهد ترافیک معرفی خودروهای شاسی‌بلند چینی به بازار هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»، از سال گذشته قرار بر عرضه تعداد نسبتا زیاد خودروهای جدید در بازار بود. هرچند به‌رغم رونمایی از برخی خودروها اما هنوز آنها راهی بازار نشده‌اند. برخی دیگر نیز در سکوت خبری قرار گرفته‌اند و تعدادی هم در مرحله پیش از معرفی قرار دارند اما این خودروها در نهایت باید زمستان سال جاری به بازار عرضه شوند.

این خودروها به غیر از شاهین و تارا ایران‌خودرو همگی چینی و شاسی‌بلند هستند. بنابراین در زمستان شاهد ترافیک معرفی خودروهای شاسی‌بلند چینی به بازار هستیم.

این خودروها بازه قیمتی پانصد‌میلیون تا یک میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌‌اند. البته همان‌طور که گفته شد، این خودروها از مدت‌ها پیش در صف عرضه به بازار قرار دارند‌ . بنابراین می‌‌توان گفت با ورود آنها به بازار حق انتخاب مشتریان برای خرید خودروهای شاسی‌بلند در محدوده قیمتی پانصد‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان بسیار بیشتر می‌شود.

درواقع این وضعیت برای مشتریان به‌اصطلاح مبارک است زیرا باعث رقابتی شدن بازار در این بخش می‌شود و  احتمالا رقابت در هر بخشی سود به نفع مشتریان خواهد بود. 

رقابت «شاهین» و «تارا»

طی چند ماه اخیر موضوع مقایسه« شاهین» سایپا و «تارا» ایران‌خودرو  داغ بوده اما در چند هفته گذشته این مقایسه‌ها داغ‌تر شده است. مشخص نیست این وضعیت، جنگ تبلیغاتی سایپا یا ایران‌خودرو است یا تلاش هر یک از  آنها برای گرفتن سهم بیشتر از بازار؟  

البته آنچه مهم به‌ نظر می‌رسد، بازخورد مشتریان درباره این خودرو‌ها بعد از عرضه خواهد بود.  اما فعلا «تارا» ایران‌خودرو  روی کاغـــذ به مصاف «شاهین» سایپا رفته است ولی باید منتظر ماند و دید  درنهایت نظر مـــشتریان درباره هر یک از این خودروها چه خواهد بود . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =