بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۶ دی بالغ بر ۱.۸میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۳۸۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کمک‌فنر ایندامین، فنرسازی زر، نیرومحرکه، رینگ‌سازی مشهد، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو و کرمان‌خودرو منفی خوردند و در مقابل نمادهای پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، مهندسی نصیرماشین، صنایع ریخته‌گری ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی‌ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش، تولید محور خودرو و لنت ترمز ایران مثبت شدند. 

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲۱۶هزار نوبت معاملاتی، ۳میلیارد سهم به ارزش ۱۵۴۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۷۴هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز بورس با کاهش بیش از ۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۱۹هزار واحدی قرار گرفت.

   انتظار بازگشت رشد کوتاه‌مدت در «خودرو» و «خساپا»

باتوجه به رسیدن سهام شرکت‌های بزرگ ازجمله ایران‌خودرو و سایپا به حمایت‌های تکنیکالی، انتظار بازگشت رشد کوتاه‌مدت در سهام این شرکت‌ها وجود دارد که می‌تواند بخشی از ریزش آن‌ها را پوشش دهد و سهامداران را از رشد معقولی برخوردار کند. 

ازسوی دیگر، انتظار می‌رود فشار فروش ایجادشده در شرکت‌های بزرگ با گزارش‌هایی که در اواخر این ماه منتشر می شود، بهبود پیدا کند و اقبال سرمایه‌گذاری به سمت سهام این شرکت‌ بازگردد.

   خروج سرمایه از سهم‌های بنیادی و ارزشمند

به عقیده کارشناسان، ایجاد فشار فروش در بازار تحت تاثیر رفتار غیرحرفه‌ای برخی بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها شکل می‌گیرد. این امر منجر به خروج سرمایه از سهم‌های بنیادی و ارزشمند بازار می‌شود و می‌تواند سبب هدایت نقدینگی به سمت سهام شرکت‌های کوچک و رشد حباب‌گونه آن‌ها شود. 

در این میان سهام شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار ارزش مضاعفی پیدا خواهند کرد و با ایجاد حباب در سهام این شرکت زمینه تحمل ضرر برای سهامداران فراهم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =