بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه7 دی بالغ بر 3 میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر 1543 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ خودروساز سرانجام تغییر روند دادند و به سمت صعود رفتند. دیروز نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کمک‌فنر ایندامین، گروه بهمن، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، رینگ‌سازی مشهد، سرمایه‌گذاری رنا، چرخشگر، بهمن‌دیزل، فنرسازی خاور، سازه‌پویش و تولید محور خودرو سبزپوش شدند. 

در مقابل اما نمادهای پارس‌خودرو، فنرسازی زر، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران، ایرکاپارت‌صنعت، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق و کرمان‌خودرو منفی خوردند. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 206هزار نوبت معاملاتی، 3.5میلیارد سهم به ارزش 1597میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 281هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از 18هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 437هزار واحدی قرار گرفت.

فواره‌ای که تا مردادماه بالا رفت

بازار سرمایه از ابتدای سال جاری روند صعودی غافلگیرکننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت و زمینه رشد سهام شرکت‌های بزرگ در بازار را فراهم کرد. 

آمارهای موجود از روند معاملات بازار از ابتدای سال گذشته نشان‌دهنده آن است که سهام شرکت‌های بزرگ تا اواسط مردادماه سال جاری که شاخص بورس در مسیر نزولی قرار گرفت، رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند و توانستند عامل بخش زیادی از روند صعودی بازار باشند.
 
سهام شرکت‌های کوچک در تعقیب سهام بزرگان

از چند روز گذشته اما مسیر معاملات بازار تغییر کرده و اقبال سرمایه‌گذاری به سمت سهام شرکت‌های کوچک پیش رفته است. این موضوع زمینه نگرانی بسیاری از سهامداران حاضر در بازار را فراهم کرده است و آن‌ها در انتظار بازگشت رشد به سمت سهام شرکت‌های بزرگ هستند. 

کارشناسان در واکنش به نگرانی سهامداران از وضعیت پیش‌آمده در بازار معتقدند سهام شرکت‌های کوچک از رشد چند ماه نخست بازار جا مانده‌ بودند، به همین دلیل اکنون با رشد خود به دنبال کسب بازدهی و نزدیک کردن موقعیت خود به سهام شرکت‌های بزرگ هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =