بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۱۷ دی بالغ بر ۱.۸میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۰۳۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی دو روند متفاوت را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، گروه بهمن، فنرسازی زر، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، رادیاتور ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت‌صنعت، سایپادیزل، محورسازان ایران‌خودرو و سازه‌پویش مثبت شدند و درمقابل نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، چرخشگر، قطعات اتومبیل ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو منفی خوردند.

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۲۲۱هزار نوبت معاملاتی، ۳.۶میلیارد سهم به ارزش ۱۸۲۵میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۴۳ هزار میلیاردتومان شد. شاخصکل بورس نیز با کاهش بیش از ۲۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۸۵هزار واحدی قرار گرفت.

سه دلیل آغاز روند نزولی و اصلاحی در بورس

روند معاملات بورس از چندی پیش، وارد مدار نزولی و روند اصلاحی شد. کارشناسان علت وجود چنین روندی در بازار را نامشخص بودن وضعیت FATF، ثبات قیمت دلار در کانال ٢٥هزار تومان و شک و تردید سهام‌داران از سیاست‌های آتی آمریکا با روی کارآمدن بایدن اعلام کرده‌اند.

امیدواری به آینده بازار

روز پنجشنبه کنگره آمریکا به‌طور رسمی جو بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور تایید کرد و نتیجه انتخابات آمریکا از حالت بلاتکلیفی در آمد که این موضوع توانست تا حدودی، روند خوش‌بینی‌ در بازار را تقویت کند. در واقع، با قطعی‌شدن نتیجه انتخابات آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن و با توجه به احتمال کاهش تحریم‌ها و در نتیجه کاهش ریسک‌های بین‌المللی، می‌توان نسبت به بازگشت روند صعودی به معاملات بورس، افزایش اعتماد دوباره به سرمایه‌گذاری در بورس و آینده این بازار امیدوار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =