بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه 21 دی بالغ بر 2.5میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر 1405میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، مثبت‌های این صنعت بورسی دوام چندانی نداشتند و دوباره سیر نزولی بر این گروه حاکم شد؛ به‌طوری‌که دیروز نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، فنرسازی زر، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، کمک‌فنر ایندامین، فنرسازی زر، تولید محور خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، بهمن‌دیزل، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا و محورسازان ایران‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، چرخشگر، مهندسی نصیرماشین، الکتریک‌خودرو شرق، لنت ترمز ایران، ایرکا پارت‌صنعت، سازه‌پویش، مهرکام پارس و کرمان‌خودرو مثبت شدند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 174هزار نوبت معاملاتی، 2.8میلیارد سهم به ارزش 1280میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 245هزارمیلیاردتومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش‌از 5هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 301هزار واحدی قرار گرفت.

لزوم نگاه یک‌ساله برای سرمایه‌گذاری در بورس

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند نگاه سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس باید یک‌ساله باشد و سودی را که سرمایه‌گذاران از سپرده بانکی به مدت یک‌سال در نظر دارند، باید کف سود سرمایه گذاری در بورس قرار دهیم. ازسوی‌دیگر، سرمایه‌گذاران با هر میزان دارایی می‌توانند نسبت‌به سرمایه‌گذاری در بورس اقدام کنند. هرچند در وضعیت فعلی، سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی به نقدینگی زیادی نیاز دارد که این میزان از توان بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در این بازارها خارج است.

تحلیل، بررسی و پیش‌بینی‌های پیش‌ازخرید

سهام‌داران باید هنگام سرمایه‌گذاری در بورس، نسبت به تحلیل و بررسی سهام دقت نظر داشته باشند و براساس گزارش شرکت‌ها، سهامی را انتخاب کنند که از آینده خوبی برخوردار است و بتوان پیش‌بینی کرد چه میزان سود در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =