بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۲۷ دی بالغ بر ۳.۱میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۰۲۳ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی بازهم روند نزولی طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، گروه بهمن، مهرکام پارس، پارس‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، نیرومحرکه، صنایع ریخته‌گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین، الکتریک‌خودرو شرق، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران، چرخشگر و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۳۴هزار نوبت معاملاتی، ۶۷۹میلیون سهم به ارزش ۳۱۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر ۲۱۷هزارمیلیاردتومان شد. همچنین شاخص کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش از ۳۶هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۴۹هزار واحدی قرار گرفت.

گمانه ‌زنی درباره وضعیت شاخص

این روزها بورس یک سقوط آزاد را تجربه می‌کند و در این رابطه نیز هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت دیده نمی‌شود. از طرف دیگر، اخبار ضد و نقیضی نیز در مورد میزانی که شاخص‌کل باز هم منفی خواهد خورد، شنیده می‌شود، به‌نحوی‌که برخی شایعات حاکی از آن است شاخص کل بورس به زیر یک‌میلیون واحد خواهد آمد.

صف فروش برای خلاصی از شر سهام!

وضعیت کنونی باعث ترس و وحشت بسیاری از سهام‌داران خرد شده است و آن‌ها با قرار گرفتن در صف‌های فروش می خواهند تنها از شَر سهام خود خلاص شوند. در چنین وضعیتی نیز هیجان حرف اول و آخر را می‌زند. در همین حال، روز گذشته حجم معاملات با افت بسیار زیادی روبه‌رو شد که این موضوع نشان‌دهنده کاهش شدید میل به خرید است. حال باید دید این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =