کارلوس تاوارس

گروه خودروسازی استلانتیس در بیش از ۱۳۰ کشور جهان به فروش خودرو خواهد پرداخت و در بیش از ۳۰ کشور فعالیت صنعتی خواهد داشت. همچنین نیروی کار آن را ۴۰۰ هزار نفر از بیش از ۱۵۰ کشور تشکیل می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از اعلام رتبه‌ بندی ‌های مدیرتی در گروه تازه تاسیس استلانتیس که از ادغام دو گروه PSA و فیات کرایسلر به وجود آمده، مشخص شده که ۳۸ مدیر رده بالا به طور مستقیم با کارلوس تاوارس مدیرعامل این شرکت در ارتباط خواهند بود که این دو برابر تعداد مدیرانی است که پیش‌تر در PSA با او در ارتباط بودند.

جایگاه مدیریتی خاص

ساختار سازمانی این گروه خودروسازی بین‌المللی نیز که در روزهای اخیر منتشر شده نشان‌گر کنترل مستقیم تاوارس بر تمامی عملکردها، حوزه‌های بازار و برندهای مختلف استلانتیس است و او همچنین در نه کمیته عملیاتی جداگانه دارای کرسی خواهد بود.

تاوارس با این تعداد از گزارش مستقیم، در یکی از خاص‌ترین جایگاه‌های مدیریتی در صنعت خودروسازی قرار گرفته است. زمانی که سرجیو مارشیونه کرایسلر را با فیات ادغام کرد، در نهایت ۲۸ گزارش مستقیم دریافت می‌کرد.

مایک منلی، جانشین مارشیونه در پست مدیرعاملی فیات کرایسلر به طور مستقیم از ۲۲ مدیر زیر دست خود گزارش مستقیم دریافت می‌کرد. در PSA هم تاوارس ۱۸ گزارش مستقیم را از مدیران عملیاتی زیر دست خود دریافت می‌کرد.

تمرکز و کارایی بیشتر

یکی از مقامات استلانتیس در گفت‌وگو با نشریه اتوموتیو نیوز اروپا گفته که تشکیل شدن ۹ کمیته اداری در راستای تمرکز و کارآمدی بیشتر عملیات‌ها بوده است.  به گفته این مقام مسئول کمیته‌های مذکور بسیار متمرکز خواهند بود و جلسات آن‌ها به طور کامل و «۱۰۰ درصد» به تمامی اعضا مربوط خواهند بود. این در حالی است که جلسات متعارف کمیته‌های مدیریتی می‌تواند شامل مواردی باشد که به برخی از اعضا مربوط نمی‌شوند.

روز پنجشنبه کارلوس تاوارس گفت: «با این نه کمیته کلی ما می‌توانیم تمامی تصمیمات مربوط یک شرکت را به شیوه‌ای حرفه‌ای، متمرکز و البته سریع اتخاذ کنیم که به اجرایی کاملا هماهنگ در شرکت منجر خواهند شد».

کارلوس تاوارس به این نکته اشاره کرده که ساختار کمیته‌ای در استلانیس خلاقیت را تشویق و حمایت خواهد کرد. «ما در ادامه هم به دنبال تعالی عملیاتی خواهیم بود، اما همچنین از این موضوع هم اطمینان حاصل خواهیم کرد که درون این کمیته‌ها هم بحث‌های آزادی را در رابطه با مسائل راهبردی به راه بیاندازیم تا به طور کامل درها را به روی بسیاری از نوآوری‌های استدلالی باز بگذاریم».

 کمیته‌های مدیریتی استلانتیس با عناوین زیر مشخص و متمایز شده‌اند:

۱. مرور کسب و کار

۲. شورای راهبرد

۳. کمیته برنامه جهانی

۴. کمیته صنعتی

۵. کمیته تخصیص

۶. کمیته حوزه‌ها

۷. مرور برند

۸. کمیته برند

۹. مرور طراحی

نظارت دیجیتال

کارلوس تاوارس همچنین گفته که ابزارهای دیجیتالی که در دوران همه‌گیری کرونا مورد استفاده قرار گرفته و شایع شده به او و مدیران استلانتیس این اجازه را می‌دهد تا از هر نقطه‌ای در این امپراتوری گسترده بتوانند به اداره این شرکت بپردازند.

این گروه خودروسازی در بیش از ۱۳۰ کشور جهان به فروش خودرو خواهد پرداخت و در بیش از ۳۰ کشور فعالیت صنعتی خواهد داشت. همچنین نیروی کار استلانتیس را ۴۰۰ هزار نفر از بیش از ۱۵۰ کشور تشکیل می‌دهند.

استلانتیس در کشور هلند ثبت شده و شخصیت حقوقی آن به این کشور تعلق دارد، اما قرار نیست مقر اصلی آن در جای مشخصی متمرکز باشد. مراکز مهم این شرکت در شهرهای ولزی، (مقر سابق PSA)، تورین (خانه سابق فیات) و اوبرن هیلز (پایگاه سابق کرایسلر) واقع خواهد بود.

سایر کشورهای کلیدی که استلانتیس در آن‌ها به فعالیت خواهد پرداخت شامل برزیل، چین و آلمان می‌شود. ‌ساختار نظارتی این گروه خودروسازی تازه تاسیس شامل ۳۸ پست مدیریتی می‌شود که مستقیما به تاوارس گزارش خواهند داد و همچنین ۶ قائم مقام که در مجموع تعداد مدیرانی را مستقیم با تاوارس سروکار دارند به ۴۴ نفر می‌رساند.

تنها پستی که تاکنون در سطح عملیاتی پر نشده، مدیر ارشد فنی است که نقشی بسیار اساسی و مهم به شمار می‌رود. هارالد وستر مدیر فنی فیات کرایسلر، در استلانتیس مدیریت بخش مهندسی را عهدادار خواهد بود.

نیکلاس مورل، مدیر فنی PSA هم در حال حاضر به عنوان یکی از دو قائم مقام آقای وستر مشغول به کار است. به گفته یکی از مقامات استلانتیس با توجه به اهمیت بالای این پست و همچنین وابستگی هرچه بیشتر خودروها به فناوری، این کمپانی در تلاش خواهد بود تا با صبر و حوصله فراوان بهترین گزینه را برای این پست پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =