بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی دوشنبه ۶ بهمن بالغ بر ۳.۲میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۲۴۱میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را پیش گرفتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، کمک‌فنر ایندامین، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس، رادیاتور ایران، چرخشگر، سایپا دیزل، کرمان‌خودرو، ایرکا پارت صنعت، الکتریک‌خودرو شرق، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و سازه‌پویش منفی خوردند و در مقابل نمادهای فنرسازی زر، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی خاور، بهمن‌دیزل و مهندسی‌صنعتی ‌روان‌فن‌آور مثبت شدند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۸۷هزار نوبت معاملاتی، ۲میلیارد سهم به ارزش ۷۴۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر ۲۲۵هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز با کاهش بیش‌از ۲۰هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۴هزار واحدی قرار گرفت.

شک و تردید برای خرید یا فروش سهام

برخی کارشناسان معتقدند مهم‌ترین متغیر اقتصادی در کشور نرخ دلار است و نوسان‌های ارز می‌تواند بر روند معاملات بازارهای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، افرادی که در حال فعالیت در حوزه بازارهای مالی هستند، نسبت به تداوم سرمایه‌گذاری در بورس دچار ابهام شده‌اند و نوسان‌های ایجادشده منجر به شک و تردید این افراد برای خرید یا فروش سهام در بازار شده است.

ثبات احتمالی دلار در محدوده قیمت‌های فعلی

بر اساس ارزیابی کارشناسان اقتصادی، دلار از نظر ارزش ذاتی  باید در محدوده‌های ٢٠ تا ٢٢هزار تومان قرار بگیرد. در این راستا، در چند وقت اخیر شاهد کاهش نوسان دلار و نزدیک‌شدن آن به این ارزش ذاتی در همان محدوده‌های قیمتی بین ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان هستیم و به نظر می‌رسد قیمت دلار برای یک یا دو سال آینده در محدوده‌ قیمت‌های فعلی به ثبات برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =