آزمایشگاه فناوری جدید سلول‌ های باتری ب‌ام‌و

شرکت ب‌ام‌و قصد دارد با توسعه باتری‌های نسل جدید و نصب آنها در محصولات خود طی ۱۰ سال آینده، تولید بیش‌از ۱۰میلیون تن co۲ را در جهان کاهش دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  الیور زیپس، رئیس هیات‌مدیره شرکت ب‌ام‌و در این خصوص گفت: « قرار است فناوری جدید سلول‌های باتری با ب‌ام‌و IX۳ راهی جاده‎ها شود. این فناوری امسال در سراسر دنیا عرضه خواهد شد و خودروهایی مانند ب‌ام‌و iNEXT و ب‌ام‌و i۴ از این باتری‌ها استفاده خواهند کرد.»

وی افزود: «گروه ب‌ام‌و در آزمایشگاه داخلی خود، درمورد ترکیبات و نسبت مواد فعال موجود در سلول‌های باتری تحقیق می‌کند. اکنون کاتد (قطب مثبت) از اکسیدهای لیتیوم، نیکل، منگنز و کبالت تشکیل شده است. ضمن اینکه از گرافیت هم برای قطب منفی استفاده می‌شود.»

بنابر اعلام گروه ب‌ام‌و در استخراج ماده خام به‌ویژه مواد اصلی مانند لیتیوم و کبالت، اولویت اصلی را به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی می‌دهد.

این شرکت معتقد است استخراج و فرآوری مواد اولیه براساس مسئولیت اخلاقی آن‌ها خواهد بود. بنابراین گروه ب‌ام‌و زنجیره‌های تامین خود برای نسل جدید سلول‌های باتری را تغییر داده است یعنی کبالت و لیتیوم موردنیاز خود را به‌صورت مستقیم (بدون واسطه) خریداری و در اختیار تولیدکنندگان سلول‌های باتری قرار می‌دهد.

فناوری سلول‌های باتری و فرآیندهای تولید باتری خودروهای الکتریکی در این مرکز به‌دست خواهد آمد.

گروه ب‌ام‌و با تحقیقات گسترده درپی  این کشف این موضوع است که در سلول باتری چه اتفاقی می‌افتد، ترکیب شیمیایی ایده‌آل و طراحی سلول باتری چیست و چگونه می‌توان ضمن اطمینان از پایداری، به تولید انبوه دست یافت.

گروه ب‌ام‌و قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ وسایل نقلیه الکتریکی خود را به ۲۵مدل گسترش بدهد. بیش‌از نیمی از این مدل‌ها کاملا برقی هستند. بنابراین سرمایه‌گذاری در بخش باتری و نسل جدید باتری‌ها اولویت اصلی این شرکت آلمانی خواهد بود.

این شرکت اعلام کرده اولویت مهم دیگر در این بخش، اتصال بهینه‌سازی باتری‌های EV برای خودروهای الکتریکی جدید است. این مساله البته برای به‌دست‌آوردن کارایی بهتر و بیشتر از باتری‌های نسل جدید است.

بهترین برد خودروهای برقی درحال‌حاضر با یک بار شارژ حدود ۶۰۰ کیلومتر است. هرچند به عقیده کارشناسان این شرکت آلمانی طول عمر باتری به رفتار راننده با خودرو بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =