این مشکل دو علت عمده دارد؛ نخست‌این‌که اگر شمع موتور کثیف یا معیوب شده باشد، موتور به‌سختی روشن می‌شود و در این صورت برای رفع مشکل باید شمع باز و بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

موتورسیکلت کاربراتوری 125 سی‌سی دارم و حدود سه روز است موقع روشن شدن موتور، موتورسیکلتم به‌سختی روشن می‌شود و بعد از روشن شدن نیز دود آبی از اگزوز آن خارج می‌شود. از طرفی دنده‌ها به‌سختی جا می‌روند و حس می‌کنم موتورسیکلتم کشش قبل را ندارد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل دو علت عمده دارد؛ نخست‌این‌که اگر شمع موتور کثیف یا معیوب شده باشد، موتور به‌سختی روشن می‌شود و در این صورت برای رفع مشکل باید شمع باز و بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. همچنین اگر قطعات داخلی موتور معیوب شده باشد، دود آبی از اگزوز خارج می‌شود و به‌عبارت دیگر منظور از قطعات داخلی موتور همان رینگ‌های پیستون است که اگر معیوب شده باشد، آب‌بندی به‌درستی انجام نمی‌شود و از موتور دود آبی خارج می‌شود. 
بنابراین در این صورت باید موتور باز و رینگ‌پیستون‌ها تعویض شود. اما درپاسخ به بخش دوم سوال شما باید گفت به‌سختی جا رفتن دنده تنها به‌معیوب بودن کلاچ مربوط می‌‎شود. چراکه اگر صفحه‌کلاچ ساییده شده باشد و به‌اصطلاح تمام شده باشد یا لقی در سیستم کلاچ وجود داشته باشد، دنده به‌سختی تعویض می‌شود و این علت روی افت شتاب تاثیر بسزایی دارد. برای رفع چنین مشکلی باید دیسک‌وصفحه‌کلاچ تعویض و لقی سیستم کلاچ نیز برطرف شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =