نشست خبری شرکت پرشیا خودرو به‌ منظور معرفی برند پرشیا ساین

نشست خبری شرکت پرشیا خودرو به‌ منظور معرفی برند پرشیا ساین روز گذشته با حضور مدیران این شرکت برگزار شد.

در این نشست، مدیران پرشیا خودرو به‌معرفی برند پرشیا ساین شامل روانکار، اکتان بوستر، مکمل سوخت و اکسسوری و همچنین قطعات خودرو پرداختند و پرشیا خودرو به‌منظور ارائه خدمات بیش‌تر و بهتر به‌مشتریان خود، محصولات مختلفی را تولید کرده است. درهمین راستا روغن‌موتور پرشیا ساین با فرمولاسیونی متفاوت برای شرایط آب‌وهوایی ایران طراحی شده و به‌گفته مدیران این شرکت، با عرضه اکتان بوستر و مکمل سوخت پرشیا ساین، بازار این محصولات در کشور سامان پیدا خواهد کرد. همچنین بحث اصالت و قیمت مناسب در قطعات پرشیا ساین موضوع دیگری است که مدیران این شرکت بر آن تاکید کردند.

مهران تراب ‌پرهیز - معاونت قطعات پرشیا خودرو:

با قطعه ‌سازان بین ‌المللی برای تامین قطعات ب‌ام‌و قرارداد داریم و همکاری می ‌کنیم

پرشیا خودرو که به‌طیف وسیعی از خودروهای ب‌ام‌و و مینی در ایران خدمات ارائه می‌دهد، به‌تازگی با شناخت نقاط ضعف در این بخش، طرحی به‌نام پرشیا ساین (Persia Sign) را راه اندازی کرده که در آن گزینه‌های انتخابی متنوعی پیش روی متقاضیان قرار می‌گیرد. هرچند هدف اصلی این طرح، ارائه خدمات مطلوب به‌ب‌ام‌وهایی با عمر بیش‌تر از ۵ سال است، اما با این حال تمام مدل‌های تولیدشده بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ به‌شرطی که دوران گارانتی آن‌ها به‌پایان رسیده باشد، تحت پوشش این شرکت قرار می‌گیرند.

واقعیت اینجاست که طراحی این سیستم در شبکه خدمات پرشیا خودرو کار سختی بود. زیرا تعداد خودروها و تنوع آن‌ها در ایران بسیار زیاد است. در نتیجه باید سیستم هوشمندی را طراحی می‌کردیم که بتواند برای این طیف وسیع از خودروها قطعات با کیفیت مناسب تهیه کند و ارائه دهد. درعین حال تمرکز این طرح روی مدل‌هایی است که تعداد بیش‌تری از آن‌ها به‌کشور وارد شده است. هرچند که تعداد کمتری از برخی مدل‌ها وارد کشور شده‌اند، اما شبکه خدمات پرشیا خودرو می‌تواند با سفارش‌گیری قبلی قطعات تمام مدل‌های مختلف ب‌ام‌و موجود در ایران را تامین کند.

اما بخشی از مشتریان با بالا رفتن سن خودرو خود به‌خارج از شبکه خدمات شرکتی مراجعه می‌کنند که این امر علاوه‌بر سن خودرو، دلایل دیگری همچون افزایش دفعات خرید یک قطعه دارد که از تعلق مشتری به‌خودرویش می‌کاهد و بنابراین برای حفظ رضایت مشتریان باید قطعاتی با کیفیت و قیمت مناسب به‌آن‌ها ارائه شود.

به این ترتیب ما برای پاسخ‌گویی بهتر به‌نیاز مشتریان طرح پرشیا ساین را راه‌اندازی کردیم. در این سیستم پرشیا خودرو از قطعات با کیفیت و معتبر که مقداری ارزان‌تر است و استانداردهای لازم را توانسته در پرشیاخودرو به‌دست آورد، برای خودروهای این افراد استفاده می‌کند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که قطعات یدکی در جهان به سه‌دسته اصلی تقسیم می‌شود. دسته نخست قطعه کارخانه‌ای یا همان «Genuine Part» است که خودروسازها قطعات تامین‌شده توسط تامین‌کنندگان را در بسته‌بندی خود عرضه می‌کنند. دسته دوم قطعاتی هستند (OEM) که توسط قطعه‌سازان در بسته‌بندی خودشان توزیع می‎‌شود و قطعه‌سازان علاوه‌بر تامین خطوط تولید، قطعات را به‌بازار نیز عرضه می‌کنند که این روش «OES» نامیده می‌شود.

دسته سوم، توزیع قطعه توسط قطعه‌سازان بدون تایید خودروساز (After Market) است که البته تامین‌کننده اصلی قطعات خط تولید نیست. همچنین نوع چهارمی با نام قطعات استوک (دست دو) نیز در بازار ایران به‌چشم می‌خورد. در برند پرشیا ساین قطعات دسته‌های سوم و چهارم به‌دلیل پایین بودن کیفیت مورد تایید پرشیا خودرو نیستند و جایی ندارند. پرشیا خودرو با این طرح تصمیم گرفته است به‌جز قطعات «Genuine» از قطعات «OEM» نیز در شبکه تامین خود استفاده کند که این امر در همکاری و قرارداد با قطعه‌سازان بین‌المللی تاثیر دارد و پرشیا خودرو با این طرح قطعات با کیفیت و به‌صرفه از لحاظ قیمت را به‌مشتریان خود عرضه خواهد کرد.

در پرشیا ساین هدف‌گذاری ما خودروهایی با سن بالای پنج سال است و درصورت انتخاب مشتری از قطعات پرشیا ساین برای آن‌ها استفاده می‌کنیم. به‌عبارتی تمام مشتریان امکان استفاده از چنین محصولاتی را خواهند داشت.

تامین قطعه با کیفیت و مشابه اصلی برای ما در اولویت است و به‌همین دلیل است از «OEM» های مورد تایید «BMW Group» استفاده می‌کنیم.

تضمین این کیفیت و اصالت با ارائه گارانتی قطعات در شبکه خدمات و امکان رهگیری اصالت کالا از طریق سامانه پرشیا خودرو میسر خواهد بود.

در پرشیا خودرو با توجه به‌داشتن مشتریان ارزشمند که وقت و کیفیت برایشان اهمیت بالایی دارد، برای تامین قطعه در شرایط تحریم برنامه‌ریزی منسجمی شده است. بنابراین موجودی شرکت به‌گونه‌ای است که نیاز تمام مشتریان این حوزه پاسخ داده می‌شود.

شایان ذکر است با کنترل سطح خدمات در کل شبکه، قطعات یدکی پرشیا ساین در تمام شبکه خدمات پس از فروش شرکت و فروشگاه‌های آزاد پرشیا خودرو قابل دسترس است.

هدف ما در پروژه پرشیا ساین، قطعاتی بوده که عمده‌نیاز مشتریان است و با توجه به‌این‌که هزینه‌ اقلام مصرفی هر خودرو در سال حدود ۷۵ درصد کل هزینه آن را شامل می‌شود، ما سعی کرده‌ایم چنین هزینه‌ای را به‌بهترین شکل پوشش دهیم.

البته در طرح توسعه محصول پرشیا ساین، اقلام دیگری همچون جلوبندی و سیستم تعلیق، رادیاتور و متعلقات و چراغ‌ها نیز اضافه شده است تا مشتریان گرامی حق انتخاب بیش‌تری داشته باشند.

با توجه به‌این‌که پرشیا خودرو نماینده خدمات پس از فروش ب‌ام‌و و مینی است، در فاز اولیه صرفا روی همین حوزه تمرکز خواهیم داشت.

الناز شعبانیان، مدیر توسعه و فروش روانکارهای پرشیا خودرو:

کیفیت، قیمت و در دسترس بودن، سه شاخص اصلی روغن پرشیا ساین است

در فرمولاسیون تولیدی این محصول شاخص‌های اصلی ارتقای عملکرد روغن در موتور خودرو بهینه شده و در پایه آن از پلی‌آلفااولفین (PAO) استفاده شده است. این سبب شده روغن‌پایه‌ای تمام‌سنتتیک و بسیار خالص به‌دست آید که بسیار ناقطبی با شاخص ویسکوزیته بالا، روانکاری عالی در دمای پایین و پایداری اکسیداسیون فوق‌العاده است. بدیهی است این فرمولاسیون ارتقایافته کارایی محصول پرشیا ساین را در موتورهای ب‌ام‌و به‌شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

از دیگر شاخص‌های بهینه‌شده نواک (NOACK) است که دلالت بر تبخیر روغن در فواصل سرویس دارد. کاهش این عدد به‌این معناست که اصطلاحا خودرو «کمتر روغن کم می‌کند.»

شاخص بعدی CCS  (Cold Cranking Simulator) است که از کارکرد موتور در شرایط استارت سرد خبر می‌دهد. بیش‌ترین اصطکاک در موتور خودرو در لحظه استارت سرد رخ می‌دهد و با در کنترل گرفتن و بهینه‌سازی عدد CCS، استارت سرد و روانکاری کلیه اجزای موتور راحت‌تر صورت می‌گیرد و اصطکاک کاهش می‌یابد و درنتیجه قطعات داخلی موتور کمتر در معرض فرسایش قرار می‌گیرند.

شاخص ویسکوزیته یا ویسکوزیته ایندکس نیز در این محصول عدد بسیار مناسب ۱۸۲ است که نشان می‌دهد چطور روغن‌موتور به‌شکل هوشمند با دماهای مختلف تطبیق پیدا می‌کند، مصرف سوخت را به‌حداقل می‌رساند و به‌فرآیند روانکاری شکل مناسبی می‌دهد. درنظر داشته باشید که روانکارهای مشابه در بازار وارداتی بسیار گران هستند و به‌دلیل مشکلات ناشی از واردات به‌طور نامنظم و ناپیوسته در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. بنابراین این محصول با در نظر گرفتن سه‌فاکتور اصلی کیفیت، قیمت و در دسترس بودن، کلیه نیازهای دارنده خودرو ب‌ام‌و را تامین می‌کند.

در ایران شرکت‌های تولیدکننده روغن تحت‌لیسانس برندهای معتبر بین‌المللی انگشت‌شمار هستند و بین این شرکت‌ها در بررسی‌های انجام شده و با توجه به در دسترس بودن محصول، بررسی کارخانه تولیدی و زنجیره تامین آن، دارا بودن  تاییدیه ب‌ام‌و لانگ لایف ۰۱ و نهایتا  انعطاف‌پذیری و دانش فنی تولیدکننده در موضوع ارتقای فرمولاسیون، این برند انتخاب شد.

محصول در فاز یک پروژه با محوریت رفع نیاز دارندگان خودروهای ب‌ام‌و و شبکه خدمات آن طراحی شده است. اما با توجه به‌خصوصیات ذکرشده بدیهی است که برای هر خودرویی که در دفترچه آن محصول ۵w۴۰ توصیه شده، مناسب است.

سبد محصولات پرشیا ساین در فاز بعدی پروژه شامل ۱۴ محصول است که پاسخگوی نیاز کلیه خودروهای موجود در کشور خواهد بود و روانکارهای دنده‌دستی و اتوماتیک را نیز شامل می‌شود.

این روغن تاییدیه «BMW Longlife ۰۱» را دارد که با توجه به آب‌وهوای چهار فصل ایران و فراوانی مدل موتورهای وارداتی به‌کشور ما، ملاک اصلی انتخاب روغن است. در این تاییدیه سطح کیفیت روانکار انتخابی باید «SN» باشد که جدیدترین سطح کیفیتی بوده که توسط سازمان جهانی «API» برای موتورهای بنزینی معرفی شده است. درخصوص درجه گرانروی نیز ویسکوزیته «۵W۴۰» در این تاییدیه توصیه شده است. شایان ذکر است سازمان «API» به‌تازگی روی استاندارد «SN plus» نیز کار کرده است که تا امروز خروجی‌های ثبت‌شده کمی داشته است.

این محصول در شبکه خدمات پرشیا خودرو در سراسر کشور، در فروشگاه‌های پرشیا خودرو در بازار تهران و در سامانه فروش اینترنتی مجموعه در دسترس است.

مزدا موسوی - مدیر کسب‌وکار پرشیا ساین- اکتان و مکمل سوخت خبر داد

بهینه‌سازی بنزین کشور و تولید اکتان و مکمل سوخت پرشیا ساین

با توجه به‌متغیر بودن کیفیت بنزین در نقاط مختلف و نیاز به‌وجود یک متولی مشخص و قابل استناد در زمینه تولید و عرضه اکتان و مکمل، پرشیا خودرو مصمم شد یک اکتان مطمئن را تولید کند و سراغ این کسب‌وکار رفت.

دلیل اصلی تولید این محصول به‌نیاز بازار و همچنین بهینه‌سازی بنزین موجود بازمی‌گردد. زمانی که اداره استاندارد اعداد اکتان بنزین را اعلام می‌کند، این اعداد مربوط به‌پالایشگاه است. اما وقتی این سوخت‌ به‌پمپ‌بنزین‌ها منتقل می‌شود، عواملی همچون رطوبت خاکی که در مخزن پمپ‌بنزین قرار دارد و سبب پوسیدگی این مخزن می‌شود، روی کیفیت آن ‌تاثیر می‌گذارد. درنهایت بنزین در هر شرایطی نگهداری شود، باز هم این خاک ته‌نشین خواهد شد و سبب تخریب موتور شده و همچنین پیش از فشرده شدن کامل سوخت و هوا موجب منفجر شدن بنزین می‌شود که این امر ضربه موتور (یا ناک) را به‌دنبال دارد و ناک ‌شدن موتور به‌ویژه در خودروهای لوکس هزینه‌های بالایی را به‌مالکانشان تحمیل می‌کند.

حال پرشیا خودرو با علم به‌این موضوع به‌دنبال تولید این محصولات رفته است و اکتان بوستر و مکمل سوخت پرشیا ساین با توجه به‌طراحی منحصر به‌فرد و خاص خود، مناسب برای شرایط اقلیمی ایران است. همچنین با توجه به‌این‌که این محصولات صرفا از طریق شرکت پرشیا خودرو در بازار عرضه می‌شود، اصالت کالا مورد تایید بوده و نمونه تقلبی آن در حال حاضر در بازار نیست.

اکتان و مکمل پرشیا ساین ساخت یک شرکت معتبر در زمینه تولید روانکارها با بیش از ۲۵ سال سابقه در کشور آلمان است. برای ما سابقه شرکت تولیدکننده بسیار مهم بود؛ چرا که پرشیا خودرو همواره در صدد بهبود کیفی و کمی محصولات تولیدی برندهای خود است.

این محصول در سایت پرشیا آنلاین و تمام نمایندگی‌های مجاز پرشیا خودرو موجود است و علاوه بر این، ما از شبکه نمایندگی نیز فراتر رفته‌ و خرده‌فروشی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که به‌زودی آغاز می‌شود. به‌زودی در سطح فروشگاه‌های مرتبط با لوازم خودرو این محصول قابل خریداری خواهد بود. همچنین در آینده این محصول در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی نیز قابل دسترس است.

درخصوص ویژگی اکسسوری‌های پرشیا ساین نیز باید بگویم شیک، هوشمند و منحصر به‌فرد بودن، نکات کلیدی در نظر ما هنگام تولید و واردات این محصولات بوده و در این راستا، نیاز بازار را به‌خوبی در نظر گرفته‌ایم.

اکسسوری‌های پرشیاساین را می‌توان از سایت پرشیا آنلاین، شبکه نمایندگی پرشیا خودرو، فروشگاه‌های معتبر لوازم خودرو، همین‌طور شعب هایپر استار تهیه کرد. همچنین در فروشگاه اینترنتی پرشیا خودرو و به‌زودی در سایر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، این اکسسوری‌ها عرضه خواهد شد.

اکسسوری‌های پرشیا ساین در مقایسه با اکسسوری‌های ب‌ام‌و، با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شوند و خلاء موجود در بعضی از گروه‌های کالایی را جبران می‌کنند و صرفا منحصر به‌طرفداران برند ب‌ام‌و نبوده و برای تمام برندهای معتبر خودرویی کارایی دارد. در آخر این‌که در بحث کیفیت و قیمت نیز این اکسسوری‌ها توانایی رقابت با محصولات اورجینال را دارا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =