توافق اخیر آرامکو با SAP

طی توافقی که شرکت SAP عربستان سعودی با آرامکو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده روانکار و محصولات نفتی در عربستان صعودی به‌امضا رسانده، قرار است سیستم‌های مدیریت منابع سازمانی (ERP) دیجیتال‌سازی شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، توافق اخیر آرامکو با SAP را می‌توان گام دیگری در سفر تحول دیجیتال آرامکو در راستای استفاده بیش‌تر از فناوری‌های جدید دانست که مسیر رسیدن به‌چشم‌انداز آن‌ها را هموارتر خواهد کرد. 

سیستم‌های ERP که قرار است شرکت SAP برای آرامکو توسعه دهد، نسل چهارم از فناوری نوآورانه IR۴.۰ را استفاده می‌کند که از امکانات جدیدی همچون ذخیره‌سازی و تحلیل اطلاعات در فضای ابری، تجزیه و تحلیل‌های بخش‌بندی‌شده و هوشمند براساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و همچنین امکان ارائه تحلیل‌ها در سیستم‌های موبایل برخوردار است. این تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته سبب می‌شوند آرامکو به‌عمق بیش‌تری از راه‌حل‌های اینترنتی دست پیدا کند. 

با گسترش اتحاد استراتژیک SAP سهم آرامکو در اکوسیستم دولتی عربستان صعودی از طریق ایجاد اشتغال، آموزش و بومی‌سازی خدمات افزایش پیدا خواهد کرد و روند تحقیق و توسعه در این شرکت با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت. علاوه‌بر این در مراکز اطلاعاتی SAP در آرامکو با بهره‌وری بیش‌تری مواجه خواهیم شد.

احمد ال سئادی، معاون ارشد سرویس‌های تکنیکی آرامکو گفت: «ما سعی داریم به‌برنامه تحول دیجیتال خود متعهد باشیم که درنهایت به‌بهبود توانایی‌های ما در تامین نیازهای مشتری در سراسر دنیا و ایجاد استانداردهای جدید منجر خواهد شد. همچنین ما قصد داریم استانداردهای جدیدی برای استقرار فناوری در صنعت نفت ایجاد کنیم و فناوری‌ها و راه‌حل‌های موجود در ابتکارهای مربوط به‌حوزه تحول دیجیتال، به شکل همه‌جانبه عملکرد ما را ارتقا می‌دهد. این تنها یک مثال دیگر از نحوه استفاده از بهترین روش‌ها در این فضا و پذیرش راه‌حل‌های نسل چهارم مدیریت منابع سازمانی یا IR۴ است و مرحله مهمی در سفر دیجیتال ما محسوب می‌شود و همچنین مباحث مربوط به‌ارزش‌ افزوده را تقویت می‌کند.»

لوکا موسیس از اعضای هیات‌مدیره شرکت SAP و مدیر مالی این شرکت گفت: «پس از ۲۳ سال همکاری قوی بین آرامکو و SAP، حالا این دو به‌شرکای استراتژیک تبدیل شده‌اند؛ با ابتکارات مشترک و نوآوری‌ها ما به‌طور مشترک بهترین روش‌های بهره‌برداری از نفت و گاز را معرفی کرده‌ایم. همچنین فعالیت‌های تجاری‌مان را افزایش داده‌ و افق فرصت‌ها را در این صنعت گسترش داده‌ایم. آرامکو نسبت به‌سایر رقبا گام بعدی را در سفر تحول دیجیتال خود و تبدیل شدن به‌یک شرکت هوشمند با اجرای S / ۴ HANA و بسترهای نرم‌افزاری تجارت الکترونیک برداشته است.»

بستر جدید SAP به‌کل شرکت آرامکو خدمات ارائه خواهد کرد و از برنامه تحول دیجیتال شرکت پشتیبانی کرده و فرآیندهای جدید را برای اکثر برنامه‌های سازمانی و راه‌حل‌های شرکت امکان‌پذیر می‌کند. 

معماری جدید از فناوری‌های نوظهوری بهره می‌برد که آرامکو را به‌دوره جدیدی از هوش تجاری سوق می‌دهد و از مزایای آن می‌توان به‌پردازش سریع‌تر، ارتقای بصری تجربه کاربری، گزارش در لحظه، ادغام با راه‌حل‌های ابری و تلفیق سیستم‌های مختلف اشاره کرد که سبب کاهش کل هزینه و مخارج سالانه این شرکت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =