توتال

بزرگ‌ترین شرکت نفت و روانکار فرانسه تصمیم گرفته عضویت خود در انجمن موسسه نفتی آمریکا یا همان API را تمدید نکند. دلیل این تصمیم از سوی توتال اختلاف‌نظر در بحث حفاظت از تغییرات آب‌وهوایی و همچنین حمایت API از چند شرکت که مخالفت خود را با معاهده پاریس مطرح کرده بودند، اعلام شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، روز جمعه توتال اعلام کرد: «پس از تحلیل شرایط حفاظت از آب‌وهوا و جایگاه موسسه نفتی آمریکا (API) در این جریان، توتال اعلام می‌کند برای تمدید عضویت خود در انجمن این موسسه برای سال ۲۰۲۱ تصمیمی ندارد.»

توتال توضیح داد هرساله با اتحادیه‌های صنعتی اصلی مختلفی ارتباط برقرار می‌کند؛ اما در توافق همکاری با آن‌ها این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا در برنامه کاهش تاثیر در آب‌وهوای کره زمین، هدفگذاری در این انجمن درنظر گرفته شده است یا خیر.

بررسی ترازبندی انجمن‌ها شامل شش بخش کلیدی است و این بخش‌ها شامل پذیرش واقعیت وجود ارتباط بین فعالیت انسانی و تغییرات آب‌وهوایی، پشتیبانی از اهداف درنظر گرفته‌شده در معاهده پاریس و همراهی با توتال در طرح لزوم قیمت‌گذاری روی میزان انتشار کربن در سطح دنیاست.

همچنین برای این شرکت فرانسوی مهم است که  اطمینان پیدا کند استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یکی از منابع انرژی جایگزین سوخت‌های فسیلی عادی در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر حمایت از سیاست‌ها و ابتکارهایی که سبب توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌شود و حمایت از طرح‌های جذب دی‌اکسیدکربن و ذخیره‌سازی آن‌ها برای توتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

براساس بررسی‌های صورت‌گرفته توتال در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، موقعیت API در این موارد در جایگاه «تا حدی همسو» با مواضع توتال قرار گرفته است.

توتال اعلام کرده که عدم‌همکاری در موارد خاصی که پیش از این مورد بحث بوده، کماکان برقرار است. در ادامه به‌مواردی می‌پردازیم که از نظر توتال نقاط منفی API به‌حساب می‌آیــــد و درعین حال آن‌ها را به‌اشـــــتراک گذاشته است.

درمورد نقش گاز طبیعی، موسسه API پشتیبانی خود را از بازگشت مقررات ایالات‌متحده درمورد انتشار متان حفظ کرده و این درحالی است که تویوتا در نوامبر ۲۰۱۹ با این طرح مخالفت کرده بود.

در مورد کربن‌زدایی وسایل حمل‌ونقل موتوری، API بخشی از اتحاد اصناف حمل‌ونقل به‌حساب می‌آید که مخالف پرداخت یارانه برای خرید خودروهای برقی هستند.

باتوجه به‌طرح پیشنهادی قیمت‌گذاری روی کربن، API درخواست‌های متفاوتی را نسبت به‌توتال اعلام کرده است. علاوه‌بر این‌ها توتال اعلام کرده موسسه API در انتخابات اخیر خود از نامزدهایی که علیه مشارکت ایالات‌متحده در توافق پاریس استقبال می‌کردند، پشتیبانی ‌کرده است.  

پاتریک پویان، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت نفت توتال گفت: «این گروه به‌سهم قابل توجه API برای بیش از یک قرن تلاش در توسعه صنعت ما اعتراف می‌کند و با این وجود به‌عنوان بخشی از جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای که در ماه می سال ۲۰۲۰ به‌صورت علنی درباره آن‌ها موضع گرفته شد، متعهدیم که اطمینان حاصل کنیم به‌واسطه روشی شفاف، انجمن‌های صنفی محدودی را برای عضویت انتخاب کنیم که از مواضع و پیام‌های ما حمایت کنند.» 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =