کد خبر: 233573
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
آزادراه غدیر

مدیر اجرایی آزاد راه غدیر از بهره برداری این طرح به طول ۱۶۰ کیلومتر در دو روز پایانی هفته جاری خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بابک لارتی آزاد راه غدیر را یکی از طرح‌های بزرگ زیر ساختی کشور عنوان کرد و افزود: این طرح علاوه بر تسهیل ترافیک در استان‌های البرز و تهران ارتباط عادلانه و اقتصادی تری را میان مراکز اقتصادی و جمعیتی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان برقرار می‌سازد.

او ادامه داد: از مشخصه‌های بارز این آزاد راه می‌توان شاخص‌های طراحی و ایمنی عنوان کرد، در حوزه آلایندگی هم به علت ایجاد کاهش زمانی در سفر، می‌توان کم آلاینده بودن را یاد آور شد. این طرح با توانمندی‌های مدیریتی بخش‌های دولتی و خصوصی به سرانجام رسید.

وی 4 قطعه ترافیکی این پروژه را، اشتهارد به ماهدشت، تهران به ساوه، تهران به قم و قم به گرمسار نام برد و افزود: فردا بطور کامل ارتباط این 4 قطعه به طول 160 کیلومتر برقرار خواهد شد.

لارتی گفت: معمولا در خارج از کشور، چنین طرح‌هایی توسط نیروهای خارجی اجرا می‌شود، اما در ایران توانمندی مهندسی و اجرای بومی طرح‌هایی از این دست وجود دارد.

گفتنی است در حوزه ارتقاء نرم افزاری، قرارگاه خاتم موفق شده گامی مثبت و به جلو بردارد.

مدیر اجرایی آزاد راه غدیر ادامه داد: عوارض آزاد راه غدیر براساس مدل مالی مبتنی بر میزان هزینه‌های طرح، تعیین شده و می‌توان گفت عوارض این مسیر جزء هزینه‌های متعارف آزاد راهی کشور و حتی کمی پایین‌تر از حد متوسط کشوری است.

لارتی تصریح کرد: عوارض آزاد راه غدیر برای خودروهای سواری 25 هزار تومان برای کل مسیر حرکت و به همین نسبت هم برای سایر وسایل نقلیه عوارضی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =