بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین بالغ بر ۳۳۳ میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۲۱۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، دیروز در نخستین روز دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی مانند وضعیت کلی بازار سرمایه روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که روز شنبه نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، پارسخودرو، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، کمک‌فنر ایندامین، الکتریک‌خودرو شرق، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو و بهمن‌دیزل منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی در این صنعت بورسی مثبت نشد.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۷هزار نوبت معاملاتی، ۹۳میلیون سهم به ارزش ۴۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر ۲۲۱هزار میلیارد تومان شد. در جریان دادوستدهای دیروز نیزشاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۸۲هزار واحدی قرار گرفت.

نزول سنگین بورس تحت تاثیر اخبار برجامی

به‌رغم این‌که بورس تهران در ایام نوروز معاملات به‌نسبت متعادلی را در کلیت خود تجربه کرد، اما در اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ بعد از تعطیلات نوروز، بورس تحت‌تاثیر اخبار برجامی با یک نزول سنگین روبه‌رو بود و اگر محدودیت دامنه نوسان نامتقارن وجود نداشت، شاخص‌کل حداقل کاهش ۵۰ هزار واحدی را تجربه می‌کرد. 

بازار سرمایه ایران؛ «ارز محور» به‌جای «تولید محور»!

قرار است سه‌شنبه هفته جاری در وین، ایران و آمریکا به‌صورت غیرمستقیم و با میانجی‌گری اروپایی‌ها بر سر برجام مذاکره کنند. همین موضوع باعث شکل‌گیری جو روانی و انتظار برای کاهش قیمت دلار شد که برای بورس تاثیرگذار بود. در صورت ریزش دلار، بورس نیز اصلاح خواهد داشت. زیرا بازار سرمایه ایران به‌جای آنکه تولیدمحور باشد، ارزمحور است و همین موضوع تاثیر روند دلار بر بورس را به‌شدت افزایش داده است. در مجموع می توان گفت، روند بازار سهام در هفته جاری نزولی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =