بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین بالغ بر ۲.۵ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۷۰۷ میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، کرمان‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، رینگ‌سازی مشهد، مهرکام پارس و تولیدمحورخودرو منفی شدند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. این در حالی است که روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۲۶هزار نوبت معاملاتی، ۸۶۰میلیون سهم به ارزش ۲۱۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۰۹هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۱۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۴۳هزار واحدی قرار گرفت.

روند نزولی تشدید می‌شود

بورس تهران این روزها حال و روز خوشی ندارد؛ از یک طرف روند کلی بازار نزولی است، به‌طوری‌که اکثر نمادهای بورسی و فرابورسی در صف فروش قفل شده‌اند. ازسوی دیگر حجم پایین معاملات روزانه مؤید این موضوع است که رغبت چندانی برای خرید سهام وجود ندارد و بسیاری از پول‌های پارک‌شده منتظر آن هستند قیمت‌ها با کاهش بیشتری روبه‌رو شود تا در موقعیت بهتر و ریسک کمتر دوباره وارد بازار شوند. این وضعیت روند نزولی را تشدید خواهد کرد.

متغیرهای سرنوشت‌ساز بازار سهام

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند آن‌چه همیشه بر بازار تاثیرگذار بوده، روند سودآوری شرکت‌هاست که تابع متغیرهای اقتصادی بوده، از سوی دیگر، روند بازار سهام وابسته به متغیرهای مختلف است. 

همچنین برای ارائه پیش‌بینی دقیق بازار باید مسایل مختلف تاثیرگذار بر معاملات مانند شرایط اقتصادی، قیمت‌های جهانی، قیمت ارز و سایر موضوعات که تعیین‌کننده روند بازار هستند را مورد ارزیابی قرار داد و هیچ‌گاه ارائه پیش‌بینی بازار بدون در نظر گرفتن این مسایل دقیق نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =