عرضه خودرو در بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین بالغ بر ۱.۴میلیارد سهم و میزان معاملات بالغ بر ۱.۴میلیارد سهم بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، کرمان‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، رینگ‌سازی مشهد، مهندسی نصیرماشین و بهمن‌دیزل منفی خوردند و درمقابل‌هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۱هزار نویت معاملاتی، ۳۵۹میلیون سهم به ارزش ۷۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۰۰هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز با کاهش بیش‌از ۱۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۰۷هزار واحدی قرار گرفت.

سهم‌های ارزنده مسیر خود را پیدا خواهند کرد

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند روند منفی و نزولی بازار سهام بیشتر ناشی از نبود چشم‌اندازی از آینده است تا ارزشمند نبودن سهام شرکت‌ها؛ درحال‌حاضر بسیاری از سهم‌های بازار از نظر قیمتی ارزنده هستند و با توجه به وضعیت بنیادی شرکت، فروش بی‌معنی است. 
اما فروش بر بازار سایه انداخته و این دو مورد تضاد عجیبی با هم دارند. درهرحال این وضع نیز با مرور زمان سپری خواهد شد و سهم‌های ارزنده مسیر خود را پیدا خواهند کرد.

پورتفوبندی از پُرپتانسیل‌ها با دید بلندمدت

در وضعیت فعلی شاید بستن پورتفویی متشکل از شرکت‌های دارای پتانسیل بالا که قابلیت تقسیم سود مناسب هم دارند، با دید بلندمدت منطقی به نظر می‌رسد. همچنین یکی از نکاتی که سهام‌داران باید به آن توجه کنند، معقول‌کردن حد انتظار بازده در یک‌سال است؛ در این راستا، باید به دست آوردن سودهای آن‌چنانی مانند سال گذشته را فعلا فراموش کرد و با دید سرمایه‌گذاری به‌معنی واقعی وارد بازار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =